Sembo söker Reklamationsansvarig till vår Kundservice i Helsingb

Stena Line / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Line i Helsingborg, Malmö, Halmstad, Trelleborg, Varberg eller i hela Sverige

Till vårt kontor i Helsingborg söker vi nu en Reklamationsansvarig som förutom att ta det yttersta ansvaret för vår klagomålshantering, dessutom är intresserad av att sälja resor.

Tjänsten

Som reklamationsansvarig säkerställer du att våra kunder får vad de bokat och betalt för, och blir skäligt kompenserade om vi inte lyckats med detta. Du sköter kontakten med myndigheter i fall tvist skulle uppstå och ansvarar för att våra villkor lever upp till de regler och lagar som vi som researrangör har att förhålla oss till. För dig hänger försäljning och kundservice ihop, du ser resultat av nöjda kunder och ökad försäljning. Eftersom reklamationshanteringen inte kommer uppta all din tid, driver du försäljning när pulsen går upp. Du svarar i telefon och balanserar behovet utifrån kundens perspektiv, som en naturlig del av vårt säljteam. Dagarna varierar, du säljer resor, ger bästa servicen till både kunder, externa callcenters och återförsäljare. Med kunden i fokus sköter du kontakten med våra samarbetspartners, och känner det självklara i att goda relationer ger de bästa förutsättningarna för fortsatta gott samarbete.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har en bred arbetslivserfarenhet från både försäljning, kundservice reklamationshantering/skadereglering. Du är en driven, analytiskt och initiativrik person med förmågan att hantera flera ärenden och utredningar samtidigt. Du är strukturerad och uttrycker dig väl på både svenska samt engelska. Du är van vid att fatta beslut på egen hand och har erfarenhet från eget ansvarsområde/budget.

Vi ser det som meriterande om du som söker har erfarenhet från resebranschen, kan visa tidigare lyckade säljresultat samt har goda kunskaper i danska, norska eller tyska såväl tal som skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde 27 augusti. Vi ser att du tjänstgör mellan 80-100%. Sista ansökningsdatum är 31 juli 2015.

För mer information om tjänsten kontakta vår Kundservicechef, Camilla Linfeldt på telefon; 0708-19 55 89.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-06-18

Ersättning
ingen

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stena Line

Adress
Stena Line
Masthuggstorget
40519 Göteborg

Kontorsadress
Masthuggstorget

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2357570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Line

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Line: