Segment Manager Club One
Tallink Silja AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tallink Silja AB i Stockholm,
Kalix eller i
hela Sverige Club One är Tallink Siljas lojalitetsprogram med tre medlemsnivåer: Bronze, Silver och Gold.
Vi söker nu en driven och försäljningsinriktad Segment Manager för vår lojalitetsklubb Club One som optimerar volym och lönsamhet genom försäljning och marknadsföring av produkter inom segmentet Club One.
Du ansvarar för att utveckla Club One och är samtidigt drivande i det som utgör befintligt CRM-program som omfattar både postal och digital kommunikation.
Du är van vid att analysera och använda CRM system i marknadssyfte; ta fram strategier avseende segmentering och targeting för att kunna producera taktiska erbjudanden till alla kundnivåer.
Du har god erfarenhet och insikt kring vad som skapar bäst fördelar och förutsättningar med lojalitetsprogrammet.
Vi ser att du stimuleras av att hitta nya kreativa idéer till vårt lojalitetsprogram med målsättning att driva försäljning, förbättra köplojalitet och lönsamhet.
Du ansvarar för och förväntas utveckla metoderna för effektiv kommunikation med befintliga och blivande medlemmar bl.a. via utskick av måntaliga och säsongsspecifika erbjudanden, samt genom att planera och genomföra event.
Som Segment Manager ansvarar du för marknadsföring av Club One och dess erbjudanden i relevanta kanaler såsom Club One Magazine, web, e-mail, print etc. I din roll som Segment Manager samarbetar du med övriga Segment- och Product managers för att skapa attraktiva kunderbjudanden för Club One som är välbalanserade och passar i vår portfölj vis-a-vis övriga till marknaden tillhandahållna produkter.
Du ansvarar för produkt- och erbjudandeplanering tillsammans med Revenue Management/Pricing.
Som Segment Manager är du även ansvarig utgivare för Club One Magazine.
Tjänsten är på heltid och placeringen är i Stockholm.
Publiceringsdatum2015-01-16KvalifikationerGedigen erfarenhet inom försäljning
Avtal och förhandlingsvana på svenska och engelska
Erfarenhet av lojalitetsprogram
Erfarenhet av produktutveckling och paketering
Kunskap om marknadsföringsprinciper
Kunskap och erfarenhet om prissättning
Erfarenhet av lönsamhetskalkylering
Goda kunskaper i Microsoft Office paket
Utmärkt svenska och engelska kunskaper
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sänd din ansökan med lönekrav samt cv via vår hemsida:
https://tallink.rekrytointi.com/paikat/index.php?jid=658&key=4LtivF33fsVAgKAv&o=A_RJ&rspvt=nri7rsyzwu80skcso4csswg4kccsk88Sista ansökningsdatum: 2015-02-16
Tallink Silja AB är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafiken på Östersjön. Verksamheten drivs från Stockholm mot Tallinn, Riga, Helsingfors, Åbo och Mariehamn samt mellan Kapellskär och Paldiski. Tallink Silja AB är dotterbolag till AS Tallink Grupp som är noterat på Tallinnbörsen, som ingår i OMX. AS Tallink Grupp har en flotta på 18 fartyg som trafikerar på sex linjer under varumärkena Tallink och Silja Line. AS Tallink Grupp har 6 800 anställda i Estland, Sverige, Finland, Lettland och Tyskland och transporterar mer än 9 miljoner passagerare årligen.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-16
FöretagTallink Silja AB
AdressTallink Silja AB
Box 27295
10253 STOCKHOLM
KontorsadressS:a hamnvägen 50 A
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2131577
Observera att sista ansökningsdag har passerat.