Scenkonstmuseet söker vikarie för butik och bemötandeservice
Musikverket / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Musikverket i Stockholm Musikverket har till uppdrag att främja ett varierat musikaliskt utbud präglat av konstnärlig förnyelse och hög kvalitet. Myndigheten ska också bevara, främja och tillgängliggöra teaterns, dansens och musikens kulturarv. I Musikverket ingår Musikplattformen, Arkiv och bibliotek, Scenkonstmuseet, Elektronmusikstudion EMS, administrativ stab och kommunikationsstab. Musikverket är en jämställdhetsintegrerad myndighet med ett jämställdhets- och normkritiskt perspektiv i hela sin verksamhet.
Scenkonstmuseet söker vikarie för butik och bemötandeservice
Scenkonstmuseet är ett helt nytt museum och omfattar konstområdena teater, dans, musik och marionetter. Scenkonstmuseet öppnade 11 februari 2017.
Nu söker vi en vikarie som ansvarig för butik och bemötandeservice för perioden 8 januari 2018 till 6 januari 2019.
Arbetet
Du kommer att som arbetsledare för värdgruppen ansvara för den del av Scenkonstmuseets publika verksamhet som riktar sig direkt till besökarna.
Ansvarsområdet innefattar att driva museets butik utifrån uppställda ekonomiska krav samt arbeta övergripande med bemötandeservice. Arbetet kommer också att innebära samarbeten med andra enheter inom museet och myndigheten i stort vad gäller all förekommande service i anslutning till exempelvis programverksamhet och utställningar. Schemaläggning för museivärdarna kommer att vara en viktig del av tjänsten. Du kommer också att vara ansvarig för att säkerställa att rutiner knutna till bemötandeservice, säkerhet och frontpersonalens arbete efterföljs och vid behov uppdateras.
Som ansvarig för en av arbetsgrupperna ingår du i museets styrgrupp.
Publiceringsdatum2017-10-24ProfilMusikverket arbetar med ett medborgarperspektiv och därför vill vi ha medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi söker dig som värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Dokumenterade kunskaps- och erfarenhetskrav:
• Relevant ekonomisk utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt
• Förmåga att göra ekonomiska analyser av verksamhetsområdet och att utifrån dessa ta strategiska beslut
• Erfarenhet av arbete i museibutik eller motsvarande
• Erfarenhet av att leda personal
• Erfarenhet av schemaläggning
• Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande är
• Erfarenhet av kassa- och bokningssystemet Blå boken
• Kunskaper i ytterligare språk utöver svenska och engelska, hit räknar vi även teckenspråk
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och van vid att planera det egna arbetet. Du har förmåga att överblicka och agera snabbt i akuta lägen. Du är stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra personer. Vikten av service och ett besökandeperspektiv genomsyrar dig som person, och du har vidare ett naturligt affärsmässigt tänk.
Anställningen
Vikariat heltid under perioden 8/1 2018 till 6/1 2019
Arbetstiden är schemalagd och helg- och kvällstjänstgöring ingår
Tillträde: 8 januari 2018
Så ansöker duVälkommen med din ansökan och CV. Sista ansökningsdag är 2017-11-08
Lämna din ansökan via
http://musikverket.se/om-musikverket/lediga-tjanster/ och knappen "Ansök" längst ner i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt.
Frågor besvaras av rekryterande chef Maria Stoor, tel. 08 519 554 55
Facklig företrädare är Aleksander Dybowski, tel. 08 519 554 52
Varaktighet, arbetstid
Vikariat 20170108-2019-01-06 Dagtid/Helger 100%
ErsättningVi använder som av individuell lönesättning
Friskvårdsbidrag
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Stoor, Biträdande Museichef
maria.stoor@musikverket.se 08-51955455
FöretagMusikverket
AdressMusikverket
Box 1632
10326 Stockholm
KontorsadressSibyllegatan 2
Jobbnummer 3764976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.