Scania Assistance, Servicesamordnare
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2018-03-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Scania Assistance, Servicesamordnare" (publicerad 2018-03-15) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Till Scania Assistance ringer våra Scaniakunder när något oförutsett har inträffat som kräver en snabb insats av någon av våra verkstäder runt om i Europa. I Europa finns 6 Assistance Center strategiskt placerade och i Södertälje finns vårt Assistance Center för Norra Europa.
I Södertälje är vi 13 personer, varav 9 är servicesamordnare. Vi är ett positivt team med kollegor både nationellt och internationellt.
Ditt uppdrag är att hjälpa nödställda Scaniakunder att på snabbast möjliga sätt få fordonet åter i trafik. Som servicesamordnare arbetar du via telefon och email för att koordinera information och aktiviteter mellan verkstäder och kunder.
Vi söker dig som vill bredda din erfarenhet och testa på rollen som servicesamordnare från september 2017. Tjänsten är ett vikariat på 14 månader med möjlighet till en tillsvidareanställning. Scania Assistance har öppet dygnet runt 7 dagar i veckan, vilket innebär att du kommer arbeta 5-skift.
Publiceringsdatum2018-03-09ProfilDu har en utbildning på gymnasienivå, gärna med teknisk inriktning. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska, finska och engelska i såväl tal som skrift. Att du i telefon och i skrift förstår danska och norska är meriterande. Du kommer arbeta i vårt ärendehanteringssystem och i Microsoft Office, varför du behöver ha god PC-vana.
Som person är du serviceorienterad, kommunikativ, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har en förmåga att självständigt kunna lösa problem åt kunderna, men också i samarbete med andra. Alla inkommande ärenden är gruppens gemensamma ansvar att hantera, vilket kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Flera ärenden hanteras parallellt och periodvis inkommer många samtal efter varandra, varför du måste trivas i den typen av arbetsmiljö.
Det är meriterande om du är tekniskt intresserad och vi ser gärna att du har kännedom om Scanias produkter och/eller transportbranschen. Har du dessutom en positiv inställning och uppskattar att arbeta i ett sammansvetsat team så har du hittat rätt.
För ytterligare information, kontakta
Christian Wiik, gruppchef, tfn 08-553 507 59
Maria Törmänen, supervisor/teamledare, tfn 08-553 803 74
Så ansöker duDin ansökan ska innehålla personligt brev och CV.
Gör din ansökan via
http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till
kandidatbokning@scania.comOBS! Ange Scanias Job Id 20172758 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje
KontorsadressVagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
Jobbnummer 4012257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.