Scandic Rubinen söker Konferensvärdinna

Scandic Scandic Rubinen / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Scandic Rubinen i Göteborg, Trollhättan eller i hela Sverige

Scandic Rubinens centrala läge i Göteborg gör hotellet till en utmärkt plats för dig som vill ha nära till Göteborgs kultur, shopping och storstadspuls. Från hotellet har du även gångavstånd till många av Göteborgs mest populära sevärdheter, såsom Liseberg, Universeum vetenskapscentrum och Röhsska museet. Efter en utbyggnad och renovering har Rubinen under våren 2014 en ny design signerad DOOS arkitekter. Inredningen har en urban sensualism och hemtrevlig elegans med en mix av färg, form och detaljer.

Vilka är vi och vad kan vi erbjuda dig?

Vill du vara en del av Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 230 hotell och 14000 medarbetare? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation.

Är du vår nya Konferensvärd?

Då kommer du dagligen att möta de viktigaste personerna hos oss - våra gäster! Därför söker vi dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning.

Du ska älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar, där andra ser problem. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet.

Vad är din roll?

Din roll är otroligt viktigt för Scandic då du är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck och vistelse. Som konferensvärd är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och dess omgivning. Du ska:

Välkomna och introducera våra konferensgäster Förbereda, möblera och ställa ordning i lokaler Vara synlig, tillgänglig och stå till tjänst Kommunicera mellan avdelningarna gäst/bokning/kök/städ Fakturera Arbeta med merförsäljning Stötta andra avdelningar vid behov
Vi söker dig som har

En relevant utbildning/ 1 års yrkeserfarenhet Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Goda kunskaper i Office
Meriterande

Erfarenhet från servicenäringen Kunskap i Micros och Scorpio (Opera) Kunskap i ytterligare språk

Publiceringsdatum
2016-10-18

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Alexandra Jernberg på alexandra.jernberg@scandichotels.com

Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan via länken nedan!

Varaktighet, arbetstid
20h/vecka Tills vidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Jernberg +46 317515459

Företag
Scandic Scandic Rubinen

Adress
Scandic Scandic Rubinen
Box 53097
40014 Göteborg

Kontorsadress
Box 53097

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3111737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Scandic Rubinen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Scandic Rubinen: