Samordnare/verksamhetsutvecklare
Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar
Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.
Det bor drygt 130 000 invånare i området. Stadsdelsförvaltningens kärnvärden är att vi strävar efter att alltid vara Engagerade, Professionella och Nytänkande.
Enheten för ekonomiskt bistånd är en av enheterna inom Sociala avdelningen. Vårt uppdrag är att utreda, bedöma samt besluta om ekonomiskt bistånd. Utifrån genomtänkta och målformulerade insatser stödjer och stärker vi den enskildes förmåga till självförsörjning och ett självständigt liv. På enheten är vi cirka 40 medarbetare och är uppdelade i tre team/grupper: mottagningsgruppen, utredningsgruppen och stödfunktioner, här ingår boendeteam. Ledningsgruppen består av en enhetschef, 3 biträdande enhetschefer och 2 samordnare. Samordnarna/verksamhetsutvecklarna har i uppdrag att utreda felaktiga utbetalningar, ansvara för introduktionen av nya medarbetare och hålla i workshops/utbildningar för enhetens medarbetare. De samordnar, planerar och följer upp utvecklingsarbetet i alla dess olika faser. Vi söker nu ersättare för en av dessa tjänster.
Publiceringsdatum2023-01-10Dina arbetsuppgifterSamordnare/ verksamhetsutvecklare är både strategiskt och operativt uppdrag.
Huvuduppgiften är att; stödja enhetens mål- och verksamhetshetsarbete, driva och utvärdera utveckling på enheten. Det ingår även att samordna och implementera nya arbetssätt på operativ nivå, samverka både internt och externt samt verka för att utöka enhetens nätverk.
Du arbetar med utformning av arbetssätt och processer tillsammans med kollegor inom förvaltningen och i samverkan med stadens berörda funktioner i syfte att arbeta mot gemensamma mål. Du förväntas vara proaktiv, driva utvecklingsarbete i frågor som handlar om att utveckla och följa upp verksamheten samt ta ansvar för dina ansvarsområden.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda, samordna och utveckla arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter planeras och följs upp tillsammans med din enhetschef, som har mandat att justera uppdraget i enlighet med verksamhetens behov.
KvalifikationerDu är socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av att leda övergripande förändringsarbete. Du har helhetssyn, kan skapa struktur och tänker långsiktigt. Du har en god förmåga att skapa goda relationer med andra vilket innebär att du är en uppskattad samarbetspartner internt och externt. Du är analytisk och utvecklingsorienterad och ser lösningar snarare än problem. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem.
Vi erbjuder ett spännande uppdrag där du är med och påverkar verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Ersättning månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/82".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Södermalm SDF, Sociala avdelningen
Kontakt Izla Malkey Racho
0850812450 Jobbnummer 7325832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.