Samordnare till serviceteamet i Lerum

Lerums kommun, Hemtjänst / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Hemtjänst i Lerum

Vi söker nu en engagerad samordnare för vårt serviceteam samt nattverksamhet i hemtjänsten i Lerum. Vi vill ha dig som vill bidra till att hemtjänsten i Lerums kommun fortsätter utvecklas. Våra ledord är professionellt bemötande, lika värde och målmedvetenhet - en hemtjänst med professionell omtanke in i framtiden.
Gör skillnad med oss!
Under hösten 2023 implementeras en ny organisation inom hemtjänsten i Lerum där arbetsuppgifter differentieras mellan omsorg och service.
Samordnaren spelar här en central roll som ett övergripande administrativt stöd för medarbetare och enhetschef i verksamheten.

Vår lokal är placerad centralt i Floda, vilket gör det möjligt även för dig som bor i kranskommunerna att smidigt ta dig hit. Inom enheten arbetar sammanlagt 20 medarbetare i serviceteamet och på natten. Förutom dig som samordnare arbetar även en metodutvecklare och enhetschef här. Vi delar lokal med Floda hemtjänst.

Publiceringsdatum
2023-11-20

Arbetsuppgifter
I rollen som samordnare inom hemtjänsten krävs ett helhetsperspektiv, särskilt eftersom både serviceteamet och nattverksamheten verkar över hela Lerums kommun. En central del av uppdraget inrymmer därför ett nära samarbete med de övriga fyra hemtjänstdistrikten för att säkerställa en enhetlig och effektiv verksamhet.

Ditt ansvar inkluderar att ta emot uppdrag från både socialsekreterare och omsorgsverksamheter till serviceteamet. Du har även ansvaret för bemanning och besöksplanering för både serviceteamet och nattverksamheten.
Du är navet för kommunikation mellan olika intressenter inom hemtjänsten, inklusive personal, vårdtagare, anhöriga, biståndshandläggare och externa samarbetspartners. Dessutom har du ett nära samarbete med enhetschefen och fungerar som ett stöd för denne.

I uppdraget ingår även att ge vägledning till medarbetare i vardagen, skapa kvalitativ och effektiv fördelning av insatser i planeringsverktyget TES, samt hantera introduktionen av nya medarbetare.

Tjänsten omfattar varierande administrativa och ibland metodiska uppdrag såsom viss arbetsledning. Det förekommer även uppdrag ute i vår ordinarie verksamhet såsom servicetjänster och omsorgsuppgifter. Tjänsten kan utvecklas baserat på erfarenhet, personliga önskemål och kompetensutveckling. Det finns möjligheter att påverka arbetets innehåll då tjänsten är under utveckling.

Kvalifikationer
Vi välkomnar sökande med utbildning inom vård och omsorg, eller annat som arbetsgivaren bedömer är likvärdigt. Särskilt meriterande är utbildning inom administration, service eller ledarskap. Körkort och god kunskap om äldreomsorg är ett krav likaså tidigare erfarenhet av samordning och planering.
Erfarenhet inom hemtjänst eller omsorg är meriterande, och kunskaper i system som Treserva, TES, Heroma och TimeCare är önskvärda.

Vi letar efter dig som är strukturerad, självständig och entusiastisk att utforska nya idéer. Arbetet är varierande och kräver förmågan att hantera olika situationer, samt en god samverkansförmåga. God kommunikation, ett positivt- och professionellt bemötande är avgörande. Arbetet kan bitvis vara intensivt, så förmågan att behålla lugnet är viktig.

För oss är det viktigt att du har en positiv inställning till ditt arbete och till människor. Du ska kunna uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt. Engagemang, ambition och noggrannhet är viktigt, samtidigt som vi värdesätter din flexibilitet och kreativitet. Vi ser positivt på din förmåga att inspirera kollegor och skapa en positiv arbetsmiljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande tillsättning, så om du vill vara med och göra skillnad i människors liv och samtidigt ha en meningsfull karriär, skicka in din ansökan redan idag! Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister uppvisas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164485".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Hemtjänst

Kontakt
Enhetschef
Matilda Ernfridsson
0302-52 12 80

Jobbnummer
8273472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Hemtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Hemtjänst: