Samordnare till Polisens kontaktcenter placeringsort Karlstad eller Falun
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Karlstad,
Kristinehamn,
Filipstad,
Karlskoga,
Arvika eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Region Bergslagen består av Polisområdena Värmland, Dalarna och Örebro Län. Polisens kontaktcenter (PKC) lyder under den Operativa enheten som består av ett flertal sektioner: Gränspolisenheten, Trafiksektionen, Regionledningscentralen (RLC), Specialsökhundar och Insatsstyrkan. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla sådan typ av kompetens som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Bergslagen.
PKC Bergslagen verkar idag från två orter, Falun och Karlstad. Totalt arbetar drygt 75 medarbetare på PKC. Både polisiär och civil kompetens finns bland medarbetarna och dessa är fördelat på funktioner som Operatörer, Förundersökningsledare, Operativa ledare och Gruppchefer.
Publiceringsdatum2023-05-03ArbetsuppgifterSamordnaren ansvarar för all uppföljning och arbetar på uppdrag av sektionschefen. Samordnaren sitter med i ledningsgruppen och är föredragande i punkten uppföljning/statistik. Vidare innefattar arbetsuppgifterna att ansvara för skyddsronder, skyddskommittéer och för verksamhetens kommande flytt till nya lokaler.
Exempel på andra arbetsuppgifter är att samordna all intern utbildning och utveckling för samtliga medarbetare på PKC, Förundersökningsledare (FU-ledare) och operatörer. Samordnaren ingår i arbetsgrupper i arbetet med kompetensförsörjning och andra arbetsuppgifter är att stötta chefer i rekryteringsprocesser och att samordna verksamhetens bemanning.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• En akademisk examen eller en utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av att ha arbetat med personalplanering eller annan personaladministration som arbetsgivaren bedömer relevant
• God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift.
• Använt dator som arbetsverktyg och har grundläggande kunskaper i Officepaketet.
• B-körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete inom polismyndigheten
• Erfarenhet av att självständigt drivit dina egna arbetsuppgifter inom samordning eller egna projekt
• Erfarenhet av rekrytering
Dina personliga egenskaperSom person har du förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Vidare är du bekväm i att ta egna initiativ och arbeta självständigt för att kunna lösa problem som uppstår i arbetet och kunna fatta beslut och har god prioriteringsförmåga, då det periodvis är hög arbetsbelastning. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och förmågan att knyta kontakter och ha ett rikt nätverk.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Arbetsort: Karlstad eller Falun
Funktion: Samordnare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 maj 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C138386/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Kontakt Ansvarig rekryterare
Sanna Ehn
sanna.ehn@polisen.se Jobbnummer 7730125
Observera att sista ansökningsdag har passerat.