Samordnare till Kontorsservice och Inköp
Göteborgs Stad, Stadskansliet / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Stadskansliet i Göteborg Stadskansliets roll är att stödja kommunstyrelse och förvaltnings- och bolagsledningar i arbetet med Göteborgs stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.
Publiceringsdatum2011-03-21ArbetsuppgifterKontorsservice och Inköp inom Administrativa enheten, ansvarar för Stadskansliets stödprocesser inom inköp, lokaler och lokalsäkerhet, miljö, telefoni och kontorsservice.
Inom stödprocessen Inköp ansvarar vi för samtliga kontorsgemensamma inköp av inventarier, maskiner och kontorsmaterial samt telefoni. Lokalansvaret innebär bl a ansvar för lokalvård, underhåll, renovering/sanering, källsortering och omflyttningar. Kontorsservice ges dels speciellt till politikerorganisationen med bl a tryck och utskick av handlingar och i övrigt till ca 400 personer med tekniska eller materiella behov.
Som koordinator kommer Du att fungera som lednings- och administrativt stöd i nära samarbete med chef och övrig personal. I dina arbetsuppgifter ingår bl a budgetuppföljning, aktiviteter och uppföljning av miljöhandlingsplan, avtalshantering, administration kring telefoni samt handläggning/ administration av diverse ärenden.
KvalifikationerDu har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/inköp eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
Du har några års erfarenhet från arbete där service, planering och genomförande, problemlösning, kontakter med leverantörer, inköp av teknisk kontorsutrustning samt administrativt arbete av ekonomiskt och uppföljande karaktär är naturliga inslag. Det ställs stora krav på din förmåga att hantera olika uppgifter - ibland med kort framförhållning.
Du är initiativtagande, serviceinriktad, strukturerad och noggrann med hög samarbetsförmåga och vana att jobba självständigt. Du är även tydlig i ditt sätt att kommunicera, både skriftligen och muntligen. Du kan vrida och vända på information och dra ut det viktigaste.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-04
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: A206667
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElaine Glanzén
Facklig kontaktYwonne Bergkvist, 031-368 03 62
Stefan Granlund, 031-368 04 85
FöretagGöteborgs stad, Stadskansliet
AdressGöteborgs stad, Stadskansliet
Jobbnummer 881591
Observera att sista ansökningsdag har passerat.