Samordnare till Bostadsenheten

Jönköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
2017-09-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare till Bostadsenheten" (publicerad 2023-12-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Bostadsenheten

Vilka är vi?
Bostadsenheten har hela Jönköpings kommun som arbetsområde. Enheten består av 17 medarbetare som jobbar klientorienterat med stort fokus på hyresgästen och dennes motivation att ha en lyckad bostadssituation. Vi på enheten arbetar under socialtjänstens Stabsenhet för Lokal- och bostadsförsörjning och är placerade väst på stan. Målgruppen för verksamheten är personer som kommer i kontakt med socialtjänsten och därigenom får hjälp med en bostad. Individerna kommer i dag från olika sektioner inom socialtjänsten; försörjningsstöd, missbruk, funktionshinderomsorg, barn och unga, eller kvinnofrid samt de nyanlända med uppehållstillstånd.

Vad gör vi?
Vi på Bostadsenheten erbjuder stöd till familjer och enskilda som inte får en bostad på egen hand. Utifrån den enskildes behov utförs stöd och tillsyn i boendet. Boendet erbjuds genom andrahandskontrakt med tilläggsavtal i olika typer av bostäder.

Att arbeta som samordnare på Bostadsenheten är en roll där du fungerar som spindeln i nätet för verksamheten. Du har en vägledande roll och har hela enhetens arbete i fokus. Du fördelar arbetsuppgifter inom gruppen och fungerar även som ett bollplank när det gäller ärenden. Som samordnare har du vissa administrativa arbetsuppgifter, så som hantering av fakturor och beställningar. Du har daglig kontakt med interna och externa samarbetsparters i frågor som rör den enskildes bostad och träffar klienter bland annat i samband med kontraktskrivningar. Du sitter med i ledningsgruppen för bostadsfrågor och i vissa interna och externa sammanhang är det du som företräder gruppen.

Vem är du?
Vi söker dig som akademisk examen som exempelvis socionom, beteendevetare eller annan utbildning som bedöms som relevant. Har du haft liknande arbetsuppgifter tidigare är det meriterande. Likaså ser vi det som en merit om du har tidigare erfarenhet av socialt arbete, exempelvis mot missbruk eller psykiatri. Tjänsten ställer höga krav på självständigt och strukturerat arbete i en samordnande roll. Att arbeta som samordnare är ett varierat arbete som ställer krav på att du trivs i en föränderlig miljö.

Som person har du lätt för att samarbeta både internt och externa, du har en förmåga att se helheten och är tydlig och kreativ i ditt sätt att arbete.

Vad erbjuder vi?
Som samordnare i Jönköpings kommun erbjuds du bland annat:
• Subventionerad friskvård
• Rabatterat pris på länstrafikens årskort och biobiljetter
• Betald semester första anställningsåret
• Förmånscykel
• Generösa möjligheter till kompetensutveckling

Publiceringsdatum
2017-09-25

Övrig information
För tjänsten är det ett krav med B-körkort.

Upplysningar
Johanna Jinnestrand, enhetschef, 036-103432
Eva Jansson, samordnare, 036- 105866

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde enl ök..

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 17-70-0215
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3716480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: