Samordnare myndighetsutövning LSS och socialpsykiatri
Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Skärgårdskommunen Österåker växer. Idag har Österåker drygt 40 000 invånare, ung befolkning och starkt nyföretagande. Skärgården och den fantastiska roslagsnaturen ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Även om storstaden ligger nära - 30 minuter med tåg eller bil till Stockholm - finns det mesta inom kommunen. Österåker är finskt förvaltningsområde och välkomnar därför särskilt dig som kan finska. För mer information
www.osteraker.se .
Vi tillsätter en ny tjänst som samordnare inom socialförvaltningens biståndsenhet med inriktning på myndighetsutövning för personer som tillhör LSS personkrets och socialpsykiatri.
Vi söker dig som är socionom och som har gedigen erfarenhet av myndighetsutövning inom området.
Därutöver måste du vara intresserad av att samordna ett gäng kollegor som har varierande behov av stöd i det dagliga arbetet.
I arbetsgruppen ingår tre biståndshandläggare inom socialpsykiatri och sex LSS-handläggare.
Du ska trivas med att stödja och driva processer tillsammans med andra samtidigt som du har egna arbetsuppgifter i rollen som samordnare.
I rollen som samordnare ingår att:
• Handleda och stödja LSS-handläggare / biståndshandläggare utifrån behov
• Tillsammans med gruppen utveckla arbetsmetoder och processer
• Stödja användandet av beslutade arbetsmetoder
• Ansvara för introduktion av nyanställda
• Administrera boendesamordningen internt och externt
• Samordna köp av externa platser vid behov
• Göra nivåbedömningar på individnivå
• Hålla i informationstillfällen om aktuell lagstiftning i olika sammanhang
• Ibland handlägga ansökningar och göra uppföljningar
• Andra uppgifter utifrån behov och utveckling
Ytterligare samordnare kommer att rekryteras för gruppen biståndshandläggare SoL.
Tillsammans med enhetschefen kommer samordnarrollen att utvecklas för att stödja och utveckla en verksamhet som fungerar optimalt för kommuninnevånare och medarbetare utifrån politiska direktiv, lagstiftning, ekonomi och omvärld.
Vi söker dig som är intresserad av att bidra till att både kollegor, verksamheten och du själv utvecklas.
Berätta i din ansökan om hur du tror att just du kan bidra och varför!
Biståndsenheten är en av tre enheter inom socialförvaltningen. Enheten ansvarar för all myndighetsutövning för personer som pga åldrande eller funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Inom enheten arbetar ca trettio personer. Biståndshandläggare, boendesamordnare SoL, avgiftshandläggare, ersättningshandläggare, LSS-handläggare, IT-samordnare, anhörigkonsulent, demenssjuksköterska och handläggare för uppsökande verksamhet.
Arbetsplatsen finns i Alceahuset, Österåkers kommunhus, i centrala Åkersberga. Vi arbetar i kontorslandskap.
Tjänsten är heltid; måndag - fredag (40 timmar per vecka)
Tillträde enligt överenskommelse
Körkort är ett krav
Vi har flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, möjlighet att byta semesterersättning mot semesterdagar.
Sista ansökningsdag är den 27 januari
Intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-01-04Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSigbritt Sundling, Enhetschef 08-540 814 62
sigbritt.sundling@osteraker.seFöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga
Jobbnummer 1741119
Observera att sista ansökningsdag har passerat.