Samordnare kommunikation och digitalisering
Jönköpings kommun / Marknadsföringsjobb / Jönköping
2021-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare kommunikation och digitalisering" (publicerad 2022-11-16) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Arbetsmarknadavdelningen
Välkommen till oss på AMA
Arbetsmarknadsavdelningen i Jönköpings kommun ansvarar för planering, samordning och genomförande av politiskt beslutande arbetsmarknadsinsatser. Uppdraget för AMA är att förebygga och minska utanförskap och bidragsberoende för kommunens invånare genom att ge stöd för att finna, få och behålla ett arbete eller börja studera och klara sin försörjning. I AMA:s uppdrag ingår att vara en flexibel organisation utifrån hur den aktuella arbetsmarknaden ser ut.
AMA leds av en arbetsmarknadschef och är organiserad i fyra enheter med en enhetschef i respektive enhet. Du kommer att ingå i den administrativa enheten som utgör ett stöd för övriga enheter inom AMA i frågor som rör administration, ekonomi, verksamhetsuppföljning, kommunikation och IT.
Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden, gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.
Din kompetens
Vi söker dig och som brinner för kommunikation och digitaliseringsfrågor. Du blir en viktig pusselbit i vårt arbete med att stödja arbetssökande till egen försörjning.
I arbetsuppgifterna ingår ansvar för planering och genomförande av kommunikationsinsatser såväl internt som externt. Dessutom ingår ansvar för arbetsmarknadsavdelningens information på intranätet, att producera informationsmaterial samt att sammanställa rapporter och enkäter. Du kommer även att vara delaktig i digitalisering av processer och rutiner, vilket kan innebära att planera och genomföra kompetenshöjande insatser för personal och deltagare.
Din kompetens
Vi söker dig som har kommunikationsutbildning på högskolenivå eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet inom området, helst i offentlig verksamhet. Du är en "doer" som kan jobba självständigt och kan samverka med många olika personer. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan skriva för olika kanaler, målgrupper och syften. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Microsoft Office 365, Adobe CC och att du har erfarenhet av videoredigering. Det är meriterande att ha arbetat med lättläst.
Publiceringsdatum2021-11-08Övrig informationB-körkort är önskvärt
Bra att veta
För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vill du veta mer?
Eva Dahl, enhetschef, 036-10 76 55
Marcel Assaf, Vision, 036- 10 71 08
Amanda Nygren, SSR, 036- 10 63 45
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100%. Tillträde 2022-01-03.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "21-61-0156".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530),
http://www.jonkoping.se Jobbnummer 6102707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.