Samordnare Kommunhuset

Östersunds Kommun / Administratörsjobb / Östersund
2024-09-04


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Medborgarservice är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av Kundcenter och Internservice. Kundcenters verksamhetsidé är att göra det enklare för medborgarna att komma i kontakt med kommunen för att få svar på sina frågor eller lämna synpunkter. På Internservice arbetar vi för att förenkla för kommunens alla medarbetare genom vår support och våra "på-platsare" som bland annat kör ut post och ser till att vardagen fungerar för alla medarbetare som har det aktivitetsbaserade Kommunhuset som sin arbetsplats. Medborgarservice har 35 medarbetare.

Ditt nya jobb
Du ingår i den arbetsgrupp som sköter det dagliga arbetet på Medborgartorget, samt i konferensavdelning, kök och andra allmänna utrymmen i Kommunhuset. I gruppen ingår kommunvärd, receptionist samt disk och konferensmedarbetare.

Vanliga arbetsuppgifter

• Daglig bemanningsplanering av reception, medborgartorg, konferens, kök och matsal. Här ingår att ha en överblick och framförhållning gällande inbokade möten i konferensdelen.

• Ansvar att planera den operativa verksamheten, t ex genom att vara delaktig i semesterplanering och planering av säsongsbundna aktiviteter för arbetsgruppen.

• Du har ett övergripande ansvar för att lösa praktiska frågor i Kommunhuset. Till din hjälp har du Husrådet, där du även är delaktig.

• Att del av dag arbeta som Kommunvärd. Som Kommunvärd är du kommunens ansikte utåt och möter upp de medborgare som kommer på besök till Kommunhuset. Du hjälper i möjligaste mån till att lösa deras ärenden, till exempel en ansökan om förskoleplats, ekonomiskt bistånd eller posthantering.

• I händelse av incident på Medborgartorget eller i våra mötesrum är det du som tar hand om situationen.

• Ansvar att ta fram och uppdatera de rutiner och instruktioner som arbetsgruppen omfattas av. Du kommer även att ansvara för utbildning av kollegor.

• Att vid behov gå in och stötta där det behövs som mest, oavsett om det handlar om receptionen, disken, konferensavdelningen eller påfyllning av en kaffemaskin.

Din kompetens

Publiceringsdatum
2024-09-04

Kvalifikationer
• Du är självklart proffs på bemötande, älskar att hjälpa till och ge service och sätter alltid kunden eller medborgaren i centrum.

• Du är den naturliga ledaren, och har förmågan att på ett strukturerat och tydligt sätt driva en verksamhet framåt och få kollegor med dig i det som behöver göras.

• Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor - även de som inte riktigt beter sig som du själv gör.

• Du trivs i en organisation där du nästan aldrig på förhand kan planera din dag, utan där förändringar, flexibilitet och utveckling tillhör vardagen.

• Du har ett sinne för struktur, ordning och reda och har inga problem att hantera en dator och lära dig olika it-system. Att skriva rutiner och instruktioner som gör det enkelt för kollegorna att läsa sig till vad som behöver göras, är inga problem för dig.

• Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje. Du uttrycker dig tydlig och gillar att själv ta tag i och lösa olika problem när de dyker upp.

• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift and you don 't hesitate to speak english if necessary. Samiska i tal och skrift är meriterande.

• Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet och kännedom hur en kommun fungerar.

Meriterande:

• Det är meriterande om du har arbetat inom ett serviceyrke med personliga möten.

• Det är meriterande om du haft en ledande roll i ett projekt eller en organisation. Beskriv detta tydligt i ditt personliga brev.

• Det är meriterande om du har arbetat som väktare eller på annat sätt har erfarenhet att hantera personer som kan vara utåtagerande, drogpåverkade eller liknande.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover.

Så går rekryteringen till
Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.

Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Vad erbjuder vi?
Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html

Om Kommunledningsförvaltningen
I arbetet för ett bättre Östersund har demokrati och utveckling en avgörande roll. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi bland annat med medborgarservice och demokratiska uppdrag kopplat till politiken. Här finns också våra näringslivsutvecklare, ekonomer, HR-konsulter, kommunikatörer, IT och administratörer med flera.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528), https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Arbetsplats
Östersunds Kommun

Kontakt
Teamchef
Mia Ludvigsson
mia.ludvigsson@ostersund.se
063-14 06 64

Jobbnummer
8880418


Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: