Samordnare för digitala kanaler

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

VI SÖKER EN SAMORDNARE FÖR DIGITALA KANALER

Vill du bidra till ett mer kommunikativt Falun?

Kommunikationskontoret är en del av Falu kommuns ledningsförvaltning och ansvarar för kommunens övergripande kommunikation. Vår uppgift är att ge stöd till alla förvaltningars verksamheter och erbjuda våra medborgare god service. Det innebär att vi bland annat arbetar med kommunikationsprojekt, webbutveckling, nyhetsartiklar, kriskommunikation, grafisk form, mediefrågor och strategisk rådgivning.

Publiceringsdatum
2018-03-26

Arbetsuppgifter
Som webbsamordnare har du en nyckelroll i arbetet med att utveckla våra digitala kanaler. Uppdraget innebär många kontakter med kommunens olika förvaltningar och huvudansvaret för att förankra och utveckla vår webborganisation. Du analyserar och delar insikter och resultat både med dina kollegor på kommunikationskontoret och med medarbetarare ute i koncernen. Tjänsten innebär också ämnesansvar för en av flikarna på falun.se där du arbetar med övergripande struktur och innehåll.

Du kommer även att arbeta mycket med utvecklingen av våra sociala mediekanaler och ansvara för omvärldsbevakning inom området. Under 2018 bygger vi ett nytt intranät och också här får du en central roll.

VEM ÄR DU?

Du är en nytänkande utförare som får saker att hända.

Tempot är högt och arbetet är omväxlande. Varje dag innebär nya uppdrag, kunskaper och kontakter. Vi vill att du kommer in med energi och entusiasm och arbetar både strategiskt och operativt.

För att trivas hos oss behöver du ha en helhetssyn på kommunikation och ett stort intresse för samhällsfrågor. Du behöver också vara prestigelös och lyhörd samtidigt som du har förmågan att organisera, leda och samverka - både internt och externt.



TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

• Relevant högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet och kunskaper av webbpublicering, mobila gränssnitt och interaktiva tjänster
• Erfarenhet av att arbeta i webbpubliceringssystem
• Erfarenhet av arbete med sociala medier, både att arbeta fram strategier och att producera engagerande innehåll
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av liknande arbete i stora organisationer



MERITERANDE KVALIFIKATIONER

• Erfarenhet av liknande arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete med framtagande av nytt intranät
• Erfarenhet eller utbildning inom grafisk design med inriktning webb



ANSTÄLLNINGSVILLKOR

Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Eftersom vi tillämpar årsarbetstid har du möjlighet att påverka dina egna arbetstider. Kopior på eventuella betyg, intyg och examensbevis lämnas till Falu kommun i samband med intervju.



UPPLYSNINGAR

Emelie von Bothmer, 023-821 22



FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Vision, Christina Johansson, 023-821 10

DIK, Jan-Erik Claesson, 023- 836 40

Saco, Ulrika Bergman, 023-827 74

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
enl.avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
Falu kommun
79183 Falun

Kontorsadress
Falu kommun

Jobbnummer
4045089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: