Samordnare Barnahuset/Lotsmodellen
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2015-07-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare Barnahuset/Lotsmodellen" (publicerad 2016-11-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Samordnare Barnahuset/Lotsmodellen
AOV:2015:92
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen an-svarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och ut-bildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Hela annonsen visas på vår hemsida
www.kristianstad.se/jobbBarnahus är ett helhetsgrepp för insatser som ska ge utsatta barn upprättelse, stöd, skydd och behandling. Barnahuset nordöstra Skåne är ett samarbete mellan Polisområde nordöstra Skåne, Åklagarkammaren i Kristianstad, Region Skåne samt socialtjänsten i Bromölla, Hässleholm, Kristianstad, Osby och Östra Göinge. Du kan läsa mer om Barnahuset på
www.kristianstad.se/barnahuset .
Lotsmodellen är en metod för samverkan och samarbete mellan olika verksamheter och huvudmän, med barn och familj i fokus. En lotsprocess resulterar i en samordnad individuell plan (SIP) eller en individuell plan (IP), vilket säkerställer att barn- och ungdomar mellan 0-18 år som har behov av insatser från flera verksamheter får det stöd de behöver. Lotsmodellen används i de nordostskånska kommunerna och inom Region Skåne nordost.
Vi erbjuder ett självständigt arbete där du som samordnare förväntas utveckla din kompetens genom att:
• kontinuerligt revidera arbetsformer och ansvara för metodutveckling
• ansvara för att upprättade rutiner på Barnahuset och LOTS hålls uppdaterade
• delta i extern handledning
• vara uppdaterad på omvärldsfrågor, forskning och övrig kunskap inom området
• driva kunskapsspridning i begränsad omfattning, t ex genom att bjuda in till information eller föreläsning
Publiceringsdatum2015-07-28Dina arbetsuppgifterInformationen finns i annonsen på vår hemsidan.
Kvalifikation
Vi söker dig som är utbildad socionom. Du ska ha god kunskap om barns utveckling samt erfarenhet från myndighetsutövande arbetsuppgifter med barnavårdsutredningar inom individ- och familjeomsorgen. Du ska ha erfarenhet av att möta familjer i kris.
Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet är det viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Du ska ha en väl utvecklad samarbetsförmåga och måste ha bred social kompetens samt förmåga att självständigt leda och planera arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid ovan nämnda egenskaper/förmågor.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde snarast möjligt.
Du är placerad på Barnahuset i första hand under ett år, därefter placering i kommunen efter överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Bodil Eriksson, Verksamhetschef, 044-13 58 86
Jenny Parkkinen-Karlsson, Samordnare, 044-13 40 08
Maya Månsson, SSR, 044?13 56 04
Carina Sickeldal, Vision, 044?13 48 83
Sista ansökningsdatum
2015-08-28
Övrig informationNär sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Social-tjänstlagen.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta hand-läggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48 (från och med 2015-08-03).
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2371017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.