Samordnare

Nyckeln Hemtjänst AB / Undersköterskejobb / Botkyrka
2025-02-06


Visa alla undersköterskejobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nyckeln Hemtjänst AB i Botkyrka, Salem eller i hela Sverige

Nyckeln hemtjänst är ett privat företag som har varit verksam sedan 2017 och arbetar på uppdrag av Botkyrka kommun och Salems kommun. Vår värdegrund bygger på den enskildes integritet, respekt för kundens livssituation, kultur, trosuppfattning och sexuell läggning.
Nyckelnhemtjänst mål är att ge kunden en trygg och enkel vardag samt ge kunden möjlighet till ett självständigt och meningsfullt liv i sitt eget hem, En stor del av människans trygghet ligger i att kunna kommunicera med andra och vi vill erbjuda kunden medarbetare som talar kundens modersmål. Vi är ett växande företag som utvecklas och vi satsar på tydliga rutiner och utveckling av medarbetare.
Vi har två samordnare som planerar scheman områdesvis och behöver utöka med en samordnare till. Vi söker dig som är lösnings orienterad, strukturerad och har erfarenhet av arbete som samordnare inom hemtjänsten.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Vi ser gärna att du har ett gott samarbete med andra kollegor samt är tillmötesgående i ditt bemötande. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor och verksamhetschefen. Detta för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser.
Du kommer bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvarar för schemaläggning i LifeCare och Carefox bemanning på kort - och långsikt.
Du kommer behöva följa upp insatserna och beställningen med omsorgstagarens kontaktperson. Därigenom se till så att beställningen överenskommer med behovet och omsorgstagarens mål och sålunda kontakta bistånd hos kommunen. Planeringen görs enligt omsorgstagarens önskemål och personalens förutsättningar.
Vidare arbetar du nära verksamhetschefen med vilken du har regelbunden kontakt för exempelvis redovisning av utförda timmar samt medarbetarnas arbetstid varje vecka.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och bör ha arbetat inom hemtjänst eller omsorg tidigare. Erfarenhet av datasystem som Life Care och Carefox är meriterande.
Du kommer att:
• planera insatser enligt Socialtjänstlagen, ha ansvar för den dagliga planeringen av hemtjänsten
• hantera schemaläggning
• bemanna arbetsslingor för medarbetare
• upprätta genomförandeplaner i samråd med omsorgstagaren samt kontaktpersonen
• säkerställa dokumentationsskyldigheten enligt socialtjänstlagen
• göra hembesök hos våra nya omsorgstagare samt vid förändringar i insatser
• ha löpande kontakt med omsorgstagare, anhöriga och biståndshandläggare
• i övrigt ansvara för att arbetet sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar
• vara redo för inhopp i omsorgsarbetet som kan förekomma.
• ha beredskap var tredje vecka även helg.
Kvalifikationer
Rätt profil och krav för tjänsten är:
undersköterska
erfarenhet inom administrativt arbete
goda kunskaper i data och i digitala system
B- körkort

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-07
Mailledes
E-post: rekrytering.nhab@gmail.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nyckeln hemtjänst AB (org.nr 559113-9075)
Fågelviksvägen 18 Hus 3 Port 37 (visa karta)
145 53  NORSBORG

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Nyckeln Hemtjänst AB

Jobbnummer
9148462

Prenumerera på jobb från Nyckeln Hemtjänst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nyckeln Hemtjänst AB: