Samordnare - Service och Hemtjänst

Cleanwise AB / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cleanwise AB i Östersund

Om Midcare
Vår verksamhet utökas och växer stadigt. Vi behöver nu förstärka vårt team med en till samordnare. Är du den vi söker?
Midcare Städ är ett lokalt Östersundsföretag som sedan 2011 utför städtjänster och servicetjänster mot privatpersoner och företag.
Våra huvudsakliga uppdrag är hemstädning, flyttstädning, fönsterputsning kontorsstädning, servicetjänster samt en del snöskottning och gräsklippning.
Vi är starkt fokuserade mot kundens önskemål och eftersträvar alltid en personlig kontakt.
Vi har kollektivavtal och vill att vår personal ska ha inflytande i sitt arbete. För den som vill utvecklas och växa med fler arbetsuppgifter finns det goda möjligheter. Våra medarbetare får uppleva stor variation i arbetsuppgifterna.

Krav är;
Kravprofil: SAMORDNARE

Publiceringsdatum
2023-12-13

Dina personliga egenskaper
Strukturerad och noggrann: Dessa är de viktigaste egenskaperna för detta jobb.
Social: Du trivs i möten med andra människor och har lätt för att knyta kontakter.
Varm och Coachande: Du har ett varmt och stödjande förhållningssätt gentemot dina kollegor, utan att vara dominerande.
Simultanförmåga: Du har förmåga att ha "många bollar i luften" samtidigt utan att bli för stressad. Detta kan till exempel vara att ha flera pågående uppgifter eller att telefonen ringer medan du är ute på något uppdrag.
Flexibel: Anpassningsbar till olika arbetsuppgifter och förändringar.
Kommunikativ: God förmåga att kommunicera både internt med kollegor och externt med kunder.
Självständig: Kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när det behövs.

Grundläggande krav:
Språk: Behärskar svenska i tal och skrift.
B-Körkort: JA

Meriterande (men inte obligatoriskt):
Administrativ erfarenhet.
Erfarenhet av städning eller liknande serviceyrken.
Erfarenhet från arbete i äldreomsorg.
Erfarenhet av kundservice eller kundrelationer.


Beskrivning av arbetsuppgiften:
Samordnare.
I rollen som samordnare kommer du ansvara för att planera, administrera, organisera och bemanna personal inom ditt tilldelade tjänsteområde. Området du ansvarar för är Servicetjänster vilket innefattar städning, inköp och tvätt till de kunder som blivit beviljade hemtjänst.
Vår nuvarande samordnare kommer att bli din närmsta kollega. Den nuvarande samordnaren planerar, organiserar och bemannar inom verksamhetens andra tjänsteområden så som Hemstäd, kontorsstäd, flyttstäd och fönsterputs.
Ni kommer att hjälpa- och finnas som resurs för varandra.

Utöver rollen som samordnare kommer du även att arbeta ute i verksamheten med städ, inköp och att hämta tvätt.
Fördelningen mellan samordningsrollen och att vara ute "på fältet" kan variera. Samordningsrollen kan kräva allt från 50 % till nära 100 % beroende på eventuella arbetstoppar eller liknande.


Arbetsuppgifter
Kundkontakt: Svara på frågor från kunder inom servicetjänster. Ibland utföra kundmöten. Vara företagets ansikte mot kunderna inom servicetjänster.
Bemanning: Tillse att personal finns tillgänglig att utföra uppdragen. Planera in arbetspass. Fylla upp vid sjukfrånvaro.
Administration: Rapportera och föra in i system - kunders tider, information, ändringar och uppgifter till personal.
Personalorienterade uppgifter: Stödja personalansvarig med medarbetarundersökningar, informella samtal och teambuilding. Stödja den andra samordnaren med planering och schemaläggning av personal.
Servicetjänster: Utföra städning, inköp, hämta tvätt.
Övriga uppgifter: Hantera kundundersökningar, stödja din kollega. Representation vid event och möten. Kunna vara ett ansikte utåt. Kvalitetsarbete för att tillse att tjänsterna utförs med bästa kvalitet.

Framtida nästa steg - för rätt person:
För den person som har rätt vilja och driv finns goda möjligheter att utvecklas vidare. Vi uppmuntrar starkt till detta. Nästa steg kan vara uppgifter inom ledning och verksamhetsutveckling.

Arbetstider:
Normalt är arbetstiderna 08.00-16.45 måndag till fredag. Flexibilitet finns om någon exempelvis vill börja tidigare.
Hos oss har du en kollektivavtalsenlig lön samt stor flexibilitet i ditt arbetsschema.
För de arbetsuppgifter som inte är direkt kundrelaterade finns viss möjlighet att jobba hemifrån.

Välkommen med din ansökan!

ANSÖKAN:
Märk din ansökan med Samordnare
OBS!
Ansökan sker endast via e-post till jobb@midcare.se
Frågor besvaras endast via mail.
Har du sökt till oss tidigare så är du varmt välkommen att söka igen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-12
E-post: jobb@midcare.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cleanwise AB (org.nr 556878-1891), http://www.midcare.se
Rådhusgatan 84 1trn (visa karta)
831 34  ÖSTERSUND

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Midcare AB

Jobbnummer
8326016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cleanwise AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cleanwise AB: