Säljorienterad kundservicemedarbetare

Svenska Lumon AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Lumon AB i Stockholm, Södertälje, Enköping, Västerås, Trollhättan eller i hela Sverige

Säljorienterad kundservicemedarbetare till vårt kontor i Stockholm

Vi söker dig som är serviceinriktad och stormtrivs med att ha kontakt med många människor i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder en bred roll där du kommer att vara spindeln i nätet och företagets ansikte utåt. Vi söker dig som är van att ta emot och möta kunder på olika sätt, både fysiskt på plats och via telefon, chatt samt e-post.

Tjänsten innebär sedvanligt receptionsarbete blandat med säljorienterad kundservice.

Övergripande beskrivning av kundtjänst/receptions ansvarsområden:

• Svara på inkommande frågor via alla våra kanaler telefon, e-post, chatt, sociala medier mfl.
• Ringa potentiella kunder som inkommer via våra olika kanaler och ge dem ett proffsigt bemötande samtidigt som du ställer rätt frågor för att avgöra om du ska boka in vederbörande till någon av våra säljare.
• Bistå säljavdelningen med registrering av beställningar och uppdatering av register.
• Ta emot besökare som kommer till vårt kontor och hålla enklare visningar av våra produkter.
• Hantera post, bud och paket samt olika felanmälningar.
• Ha kontakt med olika leverantörer (exempelvis städbolag, fastighetsägare och återvinning mm vid behov).
• Göra inköp av fika, kontorsmaterial och annat som behövs till kontoren.
• Se till att kontorslokaler/showroom är representativt, dvs du ser till att det ser prydligt ut.
• Se till att vatten-och kaffemaskiner fungerar och ser fräscha ut.
• Du kommer även att assistera ekonomiavdelningen med enklare dagliga ekonomiuppgifter t.ex. ta fram fakturakopior till kunderna och scanna in inkommande fakturor.
• I arbetet ingår också att bistå företagsledningen i att sköta bokningar och liknande uppdrag samt planera och organisera personalevent.
• övrigt förekommande uppgifter.

Vi ser att du har följande kvalifikationer:

• Stor erfarenhet av att arbeta inom kundservice, reception eller sälj.
• God datorvana
• Van att arbeta med kundhanteringssystem
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• Goda kunskaper i engelska

Publiceringsdatum
2021-11-08

Om företaget
Lumon är en internationell koncern som är marknadsledande tillverkare av inglasningar. Vi tar hand om tillverkning, montering och försäljning av ramlösa balkong- och terrassprodukter. Svenska Lumon AB är ett dotterbolag till Lumon International OY i Finland. Företaget har även dotterbolag i Norge, Spanien, Tyskland, Kanada, USA, Ryssland, Frankrike, Danmark och Schweiz. Lumons inglasningar exporteras till ytterligare 25 länder. I koncernen arbetar det ca 850 personer. I Sverige är vi i dagsläget ca 80 anställda och har kontor i Stockholm och Göteborg. Läs gärna mer på vår hemsida lumon.se

Vi erbjuder:

• Tjänsten är på 100%.
• Arbetet är på dagtid mellan kl. 8-17
• Kollektivavtal
• Friskvård

Sista ansökningsdag:

Tillträde av tjänsten är omgående därför intervjuar löpande. Se till att skicka din ansökan redan idag.

Vid frågor:

Kontakta Johanna Roxberger +46 (0)8 408 084 26

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Lumon AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Lumon AB (org.nr 556454-2370), http://lumon.se

Kontakt
Ansökan
johanna.roxberger@lumon.se

Jobbnummer
6101195

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Lumon AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Lumon AB: