Säljkoordinator till Ferrex Scandianvia AB i Göteborg

Vega HR AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

För vår kund Ferrex Scandiavia AB, som befinner sig i ett expansivt skede, söker vi nu en ansvarsfull och självgående säljkoordinator som är van att arbeta i en internationell affärsmiljö. Tillsammans med dina två kollegor ska du stödja företagets säljorganisation och säkerställa att alla bakomliggande processer i försäljningsarbetet fungerar väl, med syftet att uppnå bästa upplevelsen för företagets kunder och samarbetspartners. Tjänsten är placerad på Ferrex Scandinavia AB:s kontor i Göteborg och är på heltid. Tillträde kan ske omgående.

Huvudsakliga ansvarsområden som Säljkoordinator:
Som säljkoordinator kommer du att arbeta självständig och i team med syftet att stödja och säkerställa att försäljningsarbetet blir framgångsrik för företaget. Du får ett spännande och omväxlande arbete i en internationell miljö. Det innebär att du kommer ha löpande kund- och leverantörskontakt. Med hög servicegrad, struktur och noggrannhet kommer du att medverka till att leverera en kundupplevelse som överträffar förväntningarna. Säljkoordinatorn har det övergripande ansvaret för att allt efterarbete och dess processer fungerar enligt önskemål. Bland arbetsuppgifterna kan nämnas:

• Orderregistrering och kontroll av ordererkännande från kund och levererantör
• Transportbokningar och leveransbevakning
• Fungera som back-up för säljare vid oliak tillfällen
• Sköta avstämningar och kontroll av lager, aviseringar och leveranser
• Stödja med övriga administrativa göromål i verksamheten

För att ge dig bästa förutsättningar att lyckas i din roll som säljkoordinator kommer du få en gedigen introduktion i samarbete med dina kollegor. På så vis får du god inblick i verksamheten och alla processer innan du växlar upp till en mer självständig säljkoordinator.

Vad kan företaget erbjuda dig?
Du kommer till ett framgångsrikt handelsföretag med korta beslutsvägar och trevliga kollegor. Du får arbeta i en internationell miljö där du får uppleva olika affärskulturer. Här får du möjlighet att skapa långsiktiga relationer med spännande kunder, samarbetspartners och leverantörer världen över. Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt. Företaget erbjuder marknadsmässiga lönevillkor och attraktiva förmåner

Dina egenskaper:
Vi söker en serviceorienterad och strukturerad person som är orädd och van att ta stort ansvar. Du är lösningsorienterad och förstår värdet av att kunna fatta snabba beslut för att leverera bästa kundupplevelse till lägsta risk. Med eget driv och energi skapar du en positiv anda bland kollegor, kunder och partners. Du arbetar gärna självständigt men tycker också om att arbeta i team där du prestigelöst tar ditt ansvar för att bidra till gruppen. Du kan prioritera och är van att arbeta under stress och du lämnar aldrig något åt slumpen. Kontroll, struktur och noggrannhet ger både dig och organisationen en stor trygghet. Din ekonomiska förståelse är god och du har lätt att se kund- och leverantörsperspektivet i alla processer. Som person är du nyfiken, kreativ, affärsmässig och kommunikativ.

Publiceringsdatum
2017-01-18

Kvalifikationer
• Du har relevant eftergymnasial utbildning och har arbetat i liknande befattningar med liknande arbetsuppgifter, gärna inom internationell handel.
• Du har goda datorkunskaper och kan arbeta i Microsoft Office-programmen såsom Word och Excel.
• Du har lätt för att lära dig nya affärssystem och andra IT-system.
• Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Kan du prata och skriva på tyska är det meriterande men ej ett krav.
• B-körkort är ett krav.

Om Ferrex Scandiavia AB:

Ferrex Scandiavia är ett framgångsrikt företag och en viktig leverantör av stålprodukter till främst den Nordiska industrin men levererar även till industrikunder i övriga Europa. Företaget startade 1980 och är idag en ledande leverantör mot främst fordon- och verkstadsindustrin. Företagets affärsidé är att på bästa sätt leverera olika typer av stål till företagets kunder. Leveranserna går direkt från olika stålverk "worldwide" utan kostnadskrävande mellanlagring. Genom generalagenturer och samarbetspartners runt om i världen erbjuder Ferrex Scandinavia också ett komplett stålprogram. Företaget har väletablerade relationer med kvalitetsleverantörer och besitter en gedigen inköps- och logistikkunskap inom produktområdet vilket stärker kundernas konkurrenskraft. Företaget omsätter ca 250 miljoner kr och har idag 14 anställda. För mer information om företaget och koncernen gå in på www.ferrex.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Ange följande referens när du ansöker: Säljkoordinator
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Norling anette.norling@vegahr.se 0317017710

Företag
Vega HR AB

Adress
Vega HR AB
Box 9209
40095 Göteborg

Kontorsadress
Varpmossevägen 6

Jobbnummer
3268588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: