Säljande konsultchef till IT-fokuserad marknadsbyrå

Brightvision / Försäljningsjobb / Göteborg
2018-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljande konsultchef till IT-fokuserad marknadsbyrå" (publicerad 2018-11-02) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brightvision i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Brightvision är en sälj- och marknadsbyrå som hjälper IT-företag inom B2B att hitta nya kunder. Detta gör vi genom inbound-kampanjer (att skapa och marknadsföra intressant text och film online) och outbound-kampanjer (att söka upp och via telefon skapa intresse hos relevanta beslutsfattare) på den Nordiska marknaden. Som bolag grundades vi 1999 och är idag 50 anställda varav hälften sitter på kontor i Göteborg, hälften arbetar på distans runt om i världen.

Som säljande konsultchef kan din roll och ansvar delas in i följande tre områden:

• Mot en årsvis säljbudget driva egen försäljning mot nya och befintliga kunder inom ramen för våra tjänster kring digital och uppsökande marknadsföring. Detta är den största delen av din roll arbetstidsmässgt och efter något år i rollen förväntas du kunna omsätta ca. 6 miljoner kronor i projekt under ett räkneskapsår.
• Arbeta som formell chef för en grupp om 8 - 12 personer i rollerna projektledare, senior BDR och BDR.
• Som delaktig i bolagets ledningsgrupp gemensamt med övriga gruppchefer på bolaget driva utvecklingen av vårt företag.

Försäljningen drivs främst mot sälj- marknads och partneransvariga för Norden på B2B IT/teknikbolag - oftast de större tillverkarna som IBM, Siemens, HPE, Oracle m.m. men också deras nätverk av distributörer, återförsäljare och konsultpartners. Som bolag arbetar vi utifrån värderingen "aldrig tappa en kund", varför ditt fokus främst ska ligga på att förvalta och utveckla samarbetet med dina befintliga kunder.

Utöver Norden har vi ett utvecklingsprojekt i att driva upp verksamheten på Benelux-marknaden där det också går att ta initiativet för expansion. Din roll kommer formellt ligga inom vår uppsökande verksamhet och rapportering görs till affärsområdesansvarig för vårt verksamhetsområde Outbound, men du förväntas kunna driva försäljning även inom ramen för digital marknadsföring och integrerade kampanjer där vår kund utnyttjar våra kompetenser både inom inbound-marknadsföring och outbound-försäljning.

Som bolag har vi en öppen och transparent kultur, alla anställda har möjlighet att medverka på våra ledningsgruppsmöten och du får tidigt i rekryteringsprocessen ta del av både vår kulturhandbok så väl som vår policy-handbok. Som personer strävar vi efter att vara vad vi kallar Ödmjuka Vinnarskallar - personer som har alltid vill vinna, men inte på bekostnad av varandra.

Som chef är du närvarande. De projekt du säljer in förvaltas och genomförs i gruppen varför tät dialog med teamet är viktig av flera anledningar. Varje, eller varannan, vecka genomför du ett o3-samtal med var och en av dina anställda för att gå igenom deras projekt, utmaningar och långsiktiga utveckling. Du ansvarar för din grupps rekrytering för att kunna täcka upp kapaciteten på det du säljer in och har en frihet utifrån våra policies och kulturhandbok att rekrytera vem du vill du anser passar i gruppen, bolaget och för de projekt du har på väg in till gruppen. Vi är en remote-first organisation där många anställda arbetar på distans runt om i världen, detta gör att ditt ledarskap fungerar lite annorlunda mot konventionella arbetsplatser och förmågan att bygga förtroende utan att träffas mer än på våra årliga kick-offs är något vi värdesätter högt hos den vi rekryterar.

Din medverkan i ledningsgruppen visar sig främst genom din aktiva medverkan på det två timmar långa ledningsgruppsmöte vi håller varje måndag, här går vi utifrån en öppen agenda igenom högt och lågt kopplat till bolaget och våra olika affärsområden. Under olika delar av året läggs extra tonvikt på utvärdering och lönesättning för personal, planering av strategi och målsättning inför nya verksamhetsår, planering inför bolagskickoff på annan ort och mycket annat.

Vi söker dig som kan balansera kontoansvaret mot ett 10-20-tal olika kunder och kundkontakter, ledarskapet över ett flertal anställda i olika roller och platser runt om i världen, och rekryteringen och bolagsutvecklingen som tar oss till nästa steg i vår resa framåt.

Din bakgrund ser vi gärna har varit inom försäljning på konsultbolag. Du har tidigare ledarskapserfarenhet på ett formellt eller informellt plan och om möjligt kompetenser och ett intresse för IT och teknik.

Tjänsten är tillsvidare med initial provanställningsperiod enligt överenskommelse. Du arbetar utifrån vårt kontor i centrala Göteborg och påbörjar din tjänst i slutet av 2018 eller tidigt 2019. Tjänsten tillsätts när rätt person gått igenom vår rekryteringsprocess.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-10-24

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christine Källström christine.kallstrom@brightvision.com +46 (0)701 48 87 99

Företag
Brightvision

Adress
Brightvision
Nellickevägen 22
41263 Göteborg

Kontorsadress
Nellickevägen 22, Göteborg

Jobbnummer
4420918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brightvision

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brightvision: