Salesforce-Administratör till Interoute i Stockholm

Oddwork Sweden AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Interoute is an international telecommunications service provider and the owner operator of Europe's largest cloud services platform. By owning the largest Next Generation Network covering the European Union, from London to Warsaw, from Stockholm to Sicily and beyond into the Continent's emerging economies, including Turkey, we provide Connectivity, Communications and Computing services to international enterprises, global service providers, mobile operators, governments and channel partners. To the West, the network links to North America's major telecoms hub. To the East, the network connects Asia, through Hong Kong and the Middle East, through Dubai, to Europe. In the South, Africa from Cape Town to Tunis connects directly to Europe through Interoute. Supported by 67,000 kilometres of fibre, 21 metropolitan area networks, 12 data centres and 31 co-location centres with local operations in the 124 largest cities of Europe, we serve customers such as BBC, Sandvik, Dassault, If Skadeförsäkring and many others in the 15 major languages of the European Union. As a result, Interoute is key to Europe's digital supply chain. We are now, together with Oddwork, searching for our next Salesforce Administrator to our office in Stockholm. 

Om tjänsten som Salesforce-Administratör hos Interoute
Salesforce är det Customer Relationship Management (CRM)-system som Interoutes säljorganisation använder över hela Europa för att driva försäljning mot kund. Som Salesforce-Administratör kommer du att ha övergripande ansvar för att hantera, uppdatera och underhålla Salesforce. Du kommer att uppdatera och sköta alla de CRM-tjänster som Interoutes säljorganisation dagligen använder för att driva försäljning över Europa. Du kommer till stor del att arbeta med "Case Management" vilket innebär att du hanterar löpande förfrågningar och administrativa ärenden som att byta kontoägare på Salesforce-konton, öppnar upp affärer, importerar och exporterar data, uppdaterar valutakurser m.m: uppgifter som hör till att driva Interoutes dagliga verksamhet. Tjänsten består av 50 % administration i befintliga case och övrig tid kommer du att lägga på att skapa nya projekt som att addera nya Salesforce-applikationer, bygga om och förbättra CRM-systemet eller göra andra uppdateringar som underlättar och förbättrar säljorganisationens arbete mot kund. På Interoutes Stockholmskontor sitter idag ca 50 medarbetare och i CRM-teamet är ni tre personer som kommunicerar med varandra från olika platser i Europa. Du har löpande kontakt med din närmsta CRM Manager som stöttar dig i din utveckling för att du ska komma in så bra som möjligt i din roll.   

Vi söker dig som:
:är kreativ, driven och lösningsorienterad. Du har sedan tidigare erfarenhet av att jobba i större CRM-system som Salesforce eller liknande program. Rollen som Salesforce-administratör kräver att du är lyhörd och kommunikativ vilket bygger på god social förmåga och förmåga att effektivt lära sig nya saker. Du tar mycket egna initiativ och ser problem som möjligheter till att skapa lösningar. Vi ser att du är intresserad av kommersiell teknik och har förståelse för vad som är viktigt i branschen och för bolagets utveckling. Att du har en akademisk utbildning är meriterande samt erfarenhet och förståelse av hur en säljorganisation fungerar. Du har en nyckelroll i att se till att Interoutes dagliga verksamhet löper smidigt varför det är viktigt att du förstår affärsnyttan i din roll samt vikten av effektiv kommunikation i ett internationellt bolag. Då tjänsten innebär global kontakt krävs det att du hanterar både svenska och engelska obehindrat. 

Vad Interoute erbjuder dig
Hos Interoute erbjuds du en betydelsefull, spännande tjänst i ett globalt bolag där du får möjlighet att använda din kreativitet och din tekniska förmåga samtidigt. Du kan läsa mer om Interoute här.

START: Omgående
PLATS: Stockholm
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Grundlön
KONTAKT: Consultant Manager Amy Disley, amy@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-11-04

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning

Publiceringsdatum
2015-10-05

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2463434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: