Sales & Demand Planner till Plantagen!
Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Har du en bakgrund inom logistik, ekonomi eller inköp och vill ta nästa steg inom ett växande bolag? Har du en administrativ och analytisk förmåga och ett kommersiellt tänkande med förståelse för logistik? Då kan du vara den vi söker!
Plantagen är Nordens största detaljhandelskedja med fokus på att skapa liv med växter och har 76 butiker i Norge, 44 i Sverige och 14 i Finland. Till Skandinaviens största kedja inom växter söker vi nu en Sales & Demand Planner med start omgående.
I rollen blir du en del av Plantagens avdelning Supply Plants som i dagsläget består av ett team på 6 personer. Som Sales & Demand Planner ansvarar du för att på ett effektivt sätt säkerställa påfyllningen till Plantagens olika butiker i Norden genom bevakning av löpande påfyllnad, kampanjfördelningar som följer Plantagens logistikstrategi samt startfördelningar. I rollen används RELEX som verktyg för att optimera varuflödet och analysera måltal. I rollen arbetar du huvudsakligen med följande ansvarsområden:
• Säkra tillgänglighet av varor baserat på säljperioder samt optimera lagernivåerna i Plantagens butiker
• Säkra start och kampanjorders till butiker
• Löpande följa och ta action på avvikelser
Tjänsten är ett konsultuppdrag som löper omgående tom 31/8 med viss chans till förlängning, vilket innebär att du arbetar som konsult hos StudentConsulting och arbetar hos Plantagen. Tjänsten inleds med en provanställning om 6 månader. Plantagens nuvarande kontor är i Barkarby och i mars 2021 byter Plantagen kontor till Frösundavik i Solna där du kommer att arbeta. För denna tjänst tillämpas vanliga kontorstider 08.00 - 17.00 med flex. Uppstart av introduktion kommer att ske på såväl kontor som distans.
Publiceringsdatum2021-02-01ProfilVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Har du tidigare arbetat i en liknande roll med varustyrning tidigare eller erfarenhet från detaljhandeln är detta stark meriterande.
För att passa in i rollen är du analytisk och trivs i en administrativ roll där du är spindeln i nätet samt har förståelse för hur hela värdekedjan är uppbyggd. Du som söker har en god samarbets- och samordningsförmåga och är duktig på att prioritera arbetsuppgifter för att uppnå uppsatta mål samt arbeta mot deadlines. Som person är du driven, kommunikativ och noggrann. Krav för tjänsten är att du behärskar flytande svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift samt har god systemförståelse och erfarenhet av MS Office.
Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag då urval sker löpande.
Om företagetMångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 mån eller längre
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStudentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)
Arbetsplats StudentConsulting
Jobbnummer 5551256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.