Sales Coordinator Parts till internationell fordonskoncern i Esk
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Köping,
Flen eller i
hela Sverige Till vår väletablerade fordonskund i Eskilstuna söker vi just nu en Sales Coordinator Parts för konsultuppdrag! Uppdraget förväntas starta i mars för att pågå till och med september, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2021-02-26Om tjänstenI rollen som Sales Coordinator Parts har du en viktig roll gentemot företagets återförsäljare. Du kommer vara go-to personen när det kommer till beställningar av reservdelar och logistikfrågor. Ditt stöd och din förmåga att lösa dessa utmaningar för återförsäljarna kommer vara en stor drivkraft för Parts-verksamheten.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Du stödjer Europa-regionen och internationella återförsäljare med deras dagliga reservdelsorder och logistikfrågor
• Du hanterar de orderprocesser och system som behövs
• Säkra och utveckla det tvärfunktionella samarbetet och processerna med globala funktioner genom hela leveransprocessen
• Aktivt och kontinuerligt stödja förbättringsaktiviteter inom organisation likväl som gentemot återförsäljarna
• Vissa resor kan förekomma i tjänsten.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Sales Coordinator Parts söker vi dig med:
• Eftergymnasial examen inom logistik eller annat relevant område/erfarenhet
• Arbetslivserfarenhet inom logistik, gärna inom eftermarknadsverksamhet
• Flytande kunskaper i engelska, vad gäller såväl tal som skrift
• Kunskap inom att bygga systemstödsverktyg, såsom Excel, Power BI, Qlick view etc.
• Förmåga att bygga nätverk i en multikulturell miljö
• Erfarenhet från internationell kundsupport anses fördelaktigt.
Som person är du en lagspelare med en positiv inställning och en nyfikenhet att ta dig an nya uppgifter och olika utmaningar. Du är bekväm med att hantera flera parallella aktiviteter under tidspress och brinner för att lösa problem för företagets kunder. Vi tror att kontinuerlig förbättring ligger i din natur; du värdesätter kvalitet, tillåter dig att bli inspirerad och har en "can do"-attityd. Vidare tror du på gott samarbete och interaktion mellan team och roller.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "58895".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Örebro AB
Jobbnummer 5598234
Observera att sista ansökningsdag har passerat.