Sales Coordinator med starkt kundfokus till Huber + Suhner

Poolia Office Professionals AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en koordinerande roll med försäljning, kundservice och orderhantering? Trivs du dessutom i en internationell miljö med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker!

Vi söker nu för rekrytering direkt till HUBER+SUHNER en serviceorienterad och strukturerad säljkoordinator. I denna roll kommer du att arbeta i en internationell miljö med affärssupport till såväl kunder som internt mot försäljnings- och leveransorganisationen. Du ingår i det svenska försäljningsteamet med placering i Kista strax utanför Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som säljkoordinator har du en central roll som kittet mellan kunden och de olika delarna av försäljnings- och leveransorganisationen inom HUBER+SUHNER. Det kommer att vara du tillsammans med kollegorna på Kista-kontoret som säkerställer att affärer med kunderna koordineras, följs upp och levereras som utlovat. Rollen innebär många kontakter, såväl interna som nya och etablerade externa kunder och leverantörer.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Exempel:

• Koordinera inkommande affärer mellan kund och fabriker samt hålla kunder informerade
• administrera beställningar i affärssystemet SAP
• Offerera kunder och följa upp skickade offerter
• hantera logistik- och leveransfrågor
• agera första kontakt i kundsupporten både på telefon och e-post
• supporta säljteamet med säljmaterial, prognosrapporter med mera
• hantera reklamationer

Som säljkoordinator kommer du även hantera uppgifter ad hoc samt bidra i arbete med att uppdatera policys och dokument. Miljön är internationell där du kan förvänta dig många externa och interna kontakter.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års av erfarenhet från en liknande tjänst där kundservice och koordinering har varit centrala delar i arbetet. Vi förutsätter att du hanterar Office-paketet obehindrat samt har erfarenhet av arbete med affärssystem, i synnerhet SAP. Kunskaper i logistikflöden, gärna i internationell kontext, ser vi som mycket meriterande. Koncernspråket är engelska och det är därför av stor vikt att du känner dig bekväm i det. Eftersom kontaktytorna är många ser vi det som mycket viktigt att du har en stark förmåga att bemöta såväl kunder som interna och externa kontakter på ett professionellt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Vi söker dig som är serviceinriktad och gillar att arbeta tillsammans med andra i ett högt tempo. Du är generellt positiv och ser möjligheter när svårigheter dyker upp. Vidare är du ordningsam och strukturerad med hög förmåga att självständigt och effektivt prioritera i dina arbetsuppgifter. Din höga kommunikativa förmåga och goda sociala fingertoppskänsla har tidigare fört dialoger vidare på ett framgångsrikt sätt. Du har även en stark förmåga att se din roll i helheten och använder det som utgångspunkt när problem och knutar ska lösas. Eftersom teamet är ganska litet är det givetvis viktigt att du har en trevlig och samarbetsorienterad framtoning.

Om verksamheten
The global Swiss company HUBER+SUHNER develops and manufactures components and system solutions for electrical and optical transportation of data and energy. The company serves customers in the Communication, Transportation and Industrial markets with cables, connectors, cable systems, antennas and other passive components relying on its expertise in radio frequency, fiber optics and low frequency technologies. The products stand out due to their exceptional quality, reliability and durability - HUBER+SUHNER maintains close relationships with its customers in more than 60 countries as the result of its global production network, own group companies and sales offices, as well as numerous distributors. The company captures promising markets with its groundbreaking developments.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-03-26

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: 53101
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Staffan Rosenberg staffan.rosenberg@poolia.se 08-555 65239

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
4692688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: