Sales Controller till Hitta.se
Talent & Partner AB / Administratörsjobb / Stockholm
2019-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Controller till Hitta.se" (publicerad 2019-05-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Talent & Partner AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.
Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder.
Just nu söker vi en Sales Controller till Hitta.se
Hitta.se är Sveriges lokala marknadsplats som erbjuder tjänster för att enkelt och snabbt hitta relevant information om företag, personer och platser. Samtidigt tillhandahåller vi våra företagskunder en bred portfölj av innovativa tjänster och produkter som förenklar vardagen, attraherar kunder och ökar försäljningen. Hitta.se grundades 2004 och har idag cirka 200 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Östersund samt lokala filialer i 14 olika städer runt om i Sverige. Hitta.se är etablerat som en av Sveriges absolut största sajter med en räckvidd på över 4 miljoner unika personer per vecka.
Rollen & Arbetsuppgifter
Uppdraget är att stötta våra olika försäljningsavdelningar med analys, budgetering/prognoser, kundfördelning och löpande rapportering. Årligen hanteras över 30.000 kundavtal där det krävs löpande uppföljning av snittordervärden, försäljning per enhet/bransch/geografi, förnyelsegrad och merförsäljning. Hitta.se har ett egenutvecklat CRM-system i vilket merparten av arbetet utförs, detta i kombination och i samarbete med vår financeavdelning. För att passa för rollen behöver du vara systemintuitiv, tech-savy, analytisk och noggrann.
Uppgifter du ansvarar för
Löpande avrapportering, prognoser och avvikelserapportering
Stötta försäljningschefer med analys och administrativa processer
Sammanställa presentationsmaterial till ledningsgrupp och styrelse
Beräkning av provisioner till säljare och återförsäljare
Vi söker dig som har
Vana att arbeta i CRM-system
Van att jobba analytiskt med siffror, statistik och i tillhörande system
Utmärkta kunskaper i Excel, kan presentera utfall begripligt och översiktligt
Utmärkta kunskaper i powerpoint/keynote
Van att göra prydliga och pedagogiska presentationer
God engelska i tal och skrift
Erfarenhet av Visma eller liknande system är meriterande
Publiceringsdatum2019-03-11Övrig informationTjänsten är en tillsvidaretjänst och heltid. Personen kommer att rapportera till försäljningsdirektör alt CFO.
Ansökan?
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via
work@talentpartner.seTalent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.
Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-25
Ange följande referens när du ansöker: talentpartner240
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTalent & Partner AB
AdressTalent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5 tr
11434 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 8, 5 tr
Jobbnummer 4661606
Observera att sista ansökningsdag har passerat.