Sales Controller till Hitta.se

Talent & Partner AB / Administratörsjobb / Stockholm
2019-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Controller till Hitta.se" (publicerad 2019-05-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talent & Partner AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.

Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder.

Just nu söker vi en Sales Controller till Hitta.se

Hitta.se är Sveriges lokala marknadsplats som erbjuder tjänster för att enkelt och snabbt hitta relevant information om företag, personer och platser. Samtidigt tillhandahåller vi våra företagskunder en bred portfölj av innovativa tjänster och produkter som förenklar vardagen, attraherar kunder och ökar försäljningen. Hitta.se grundades 2004 och har idag cirka 200 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Östersund samt lokala filialer i 14 olika städer runt om i Sverige. Hitta.se är etablerat som en av Sveriges absolut största sajter med en räckvidd på över 4 miljoner unika personer per vecka.

Rollen & Arbetsuppgifter

Uppdraget är att stötta våra olika försäljningsavdelningar med analys, budgetering/prognoser, kundfördelning och löpande rapportering. Årligen hanteras över 30.000 kundavtal där det krävs löpande uppföljning av snittordervärden, försäljning per enhet/bransch/geografi, förnyelsegrad och merförsäljning. Hitta.se har ett egenutvecklat CRM-system i vilket merparten av arbetet utförs, detta i kombination och i samarbete med vår financeavdelning. För att passa för rollen behöver du vara systemintuitiv, tech-savy, analytisk och noggrann.

Uppgifter du ansvarar för

Löpande avrapportering, prognoser och avvikelserapportering

Stötta försäljningschefer med analys och administrativa processer

Sammanställa presentationsmaterial till ledningsgrupp och styrelse

Beräkning av provisioner till säljare och återförsäljare

Vi söker dig som har

Vana att arbeta i CRM-system

Van att jobba analytiskt med siffror, statistik och i tillhörande system

Utmärkta kunskaper i Excel, kan presentera utfall begripligt och översiktligt

Utmärkta kunskaper i powerpoint/keynote

Van att göra prydliga och pedagogiska presentationer

God engelska i tal och skrift

Erfarenhet av Visma eller liknande system är meriterande

Publiceringsdatum
2019-03-11

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst och heltid. Personen kommer att rapportera till försäljningsdirektör alt CFO.

Ansökan?

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-25
Ange följande referens när du ansöker: talentpartner240
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Talent & Partner AB

Adress
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5 tr
11434 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 8, 5 tr

Jobbnummer
4661606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talent & Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talent & Partner AB: