Sales and Operations Area Manager /Back office

Help At Work Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Profoto söker Sales and Operations Area Manager

Profoto är ett globalt svenskt företag inom den fotografiska industrin som utvecklar, designar och säljer ljussättningsutrustning till fotografer på° den globala marknaden. Inom sin nisch är Profoto det största och mest välkända bolaget i världen. Med andra ord, världens bästa fotografer, och speciellt modefotografer, använder sig av Profotos ljussättningsprodukter.

Profoto har en omsättning på° över 400 MSEK, och har sitt HQ i Stockholm och dotterbolag i New York, Tokyo, Hamburg, Paris, London och Skandinavien, och nästan 50 distributörer globalt.

Profoto grundades 1968 och kombinerar idag det historiska arvet av fotografisk spetskompetens med en ung, dynamisk och disciplinerad kultur. Denna kombination har gjort att Profoto under de senaste 10 åren har varit ett utav de mest lönsamma och respekterade företagen inom den fotografiska industrin. Innovativa produkter och geografisk expansion är nyckeln till vår fortsatta framgång.

Läs gärna mer på www.profoto.com

Profoto fortsätter att växa, och söker nu en Sales and Operations Area Manager

Publiceringsdatum
2015-02-11

Arbetsuppgifter
Som Sales and Operations Area Manager är du ansvarig för försäljning och samtliga aktiviteter på dina marknader. Du är ansvarig för att driva försäljningen genom affärsmässig planering, kvartalsvis forecasting samt effektiv exekution gentemot distributören för att säkerställa att du når dina försäljningsmål. Du kommer ha daglig kontakt med dina distributörer genom telefon, Skype, e-mail och besök på plats hos distributören. Arbetet kräver därför möjligheten att resa regelbundet utomlands.

En del av tjänsten innebär att du, tillsammans med ett team på 5 personer, ansvarar över Profotos leveranser och den dagliga kommunikationen till kund. I denna del av ditt arbete koordinerar du och är huvudkontakten mellan företagets samtliga avdelningar, kundens inköpare samt Profotos lager. Du är på så sätt ansvarig för hela kedjan från mottagen order till fakturering.

Samtidigt har du en viktig roll och delaktighet i förändringar samt förbättringar av Profotos processer genom att ge feedback och förslag.

Detta är en heltidstjänst med placering i Profotos moderna lokaler i Sundbyberg. Det är en hyrrekrytering vilket innebär mycket goda möjligheter att rekryteras direkt till Profoto. Start omgående.

Kvalifikationer
Som person är du strukturerad och noggrann. Du har ett starkt affärsdriv och gillar att sälja. Det är viktigt att du har en bra förmåga att utveckla goda personrelationer, är kommunikativ och gillar att arbeta proaktivt. Du arbetar gärna i grupp men tycker om att ta eget ansvar och har en förmåga att nå korrekta slutsatser. Rollen innebär ofta problemlösande i stort och smått vilket ställer krav på stresstålighet och positiv inställning, du har inga problem att hantera frustration och klagomål. Samtidigt är du också flexibel och kan hitta innovativa lösningar. Det är också ett stort plus om du har ett fotointresse, men det viktigaste är att ha viljan och engagemanget att lära sig Profotos produkter.

Kvalifikationer
• Minst 1 års erfarenhet av internationellt säljarbete i Sverige eller utomlands.
• Du har en akademisk kandidatexamen, gärna inom företagsekonomi eller liknande.
• Behärskar engelska som affärsspråk i tal och skrift samt talar flytande svenska.
• Erfarenhet från affärssystem/kundordermiljö.

Meriterande

• Meriterande om du tidigare arbetat i Visma och det är ett stort plus är om du kan andra språk, i synnerhet spanska, ryska och något asiatiskt språk. Alla språkkunskaper är meriterande.
• Även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att sälja tekniskt avancerade och komplexa produkter.

Så ansöker du
Skicka din ansökan via www.helpatwork.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och anställer så snart vi hittar rätt person. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterare Constanza Rodriguez på 073-633 01 78 alt. constanza@helpatwork.se

Arbetstider och omfattning
Hyrrekrytering Heltid

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Constanza Rodriguez 073-633 01 78

Företag
Help at Work Sweden AB

Adress
Help at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 37 11156 Stockholm

Jobbnummer
2162615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help At Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help At Work Sweden AB: