Säkerhetssamordnare
Lindesbergs kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten i Lindesberg Lindesbergs kommun; den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjligheter till egen utveckling. I den lagom stora kommunen är det lätt till samarbete och du har möjlighet att påverka.
Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, invånare och förtroendevalda. Vi är elva medarbetare och en enhetschef. Vi är en samling specialister inom allt från kommunikation till krisberedskap.
Arbetet med krisberedskap, civilt försvar och brottsförebyggande arbete växer, därför vill vi utöka med en till kollega!
Publiceringsdatum2024-04-09ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med varierande uppgifter för att stärka kommunernas förmåga att hantera samhällsstörningar, extraordinära händelser, höjd beredskap och brottsförebyggande arbete. Detta gör du i nära samarbete med kommunens andra säkerhetssamordnare, som redan idag jobbar på enheten. Ditt primära område kommer vara brottsförebyggande arbete.
Du kommer samordna kommunens brottförebyggande råd och kommunens lägesbilder genom metoden EST (effektiv samordning för trygghet). Du kommer också att delta i olika nätverk och samverkansforum inom området.
Du kommer också att delta i arbetet med kommunal krisledning, kontinuitetshantering, beredskapsplanering, behovsanalyser, samverkan och ledning, utbildningar och övningar samt utvärderingar.
Du rapporterar till chef för kanslienheten där fler av kommunens övriga stödfunktioner är placerade.
Lindesbergs kommun är ett finskt förvaltningsområde. Det ingår i varje medarbetares uppdrag att jobba för de nationella minoriteterna - med fokus på sverigefinnar och den finska minoriteten.
KvalifikationerDu har en akademisk examen med inriktning mot kriminologi eller risk- och krishantering, alternativt relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera samt att göra avvägningar utifrån vad som behöver göras. Du kan snabbt ställa om och är flexibel. Du har förmågan att analysera, värdera och sammanfatta information som sedan kommuniceras effektivt och tydligt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten kräver svenskt medborgarskap och innebär inplacering i säkerhetsklass. Du behöver också ha körkort och uttrycka dig väl i svenska. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställning.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2024/6".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lindesbergs kommun, Kanslienheten
Kontakt Kanslichef
Anna Lundström
anna.lundstrom@lindesberg.se 0581-810 30 Jobbnummer 8597714
Observera att sista ansökningsdag har passerat.