Röstlogoped till Akademiska sjukhuset (heltid)
Region Uppsala / Logopedjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logopedjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Uppsala i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Håbo,
Enköping eller i
hela Sverige Verksamhetsområde rehabilitering och smärtcentrum
Med 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.
Vår verksamhet
Att vara logoped på Akademiska sjukhuset är ett spännande arbete där du får möta människor i många olika situationer. Vi arbetar inom olika verksamheter inom hela regionen och träffar patienter i både slutenvård och öppenvård.
Tjänsten är placerad på länslogopedin. Du blir en del av ett skickligt team som stöttar och hjälper varandra samtidigt som du kommer att arbeta självständigt. Här kan du räkna med ett varierande arbete med utmanande arbetsuppgifter. Introduktionen anpassas efter dina förutsättningar. Kunskapsutveckling sker bland annat genom regelbundna professionsmöten, där logopeder utbyter kunskap och erfarenhet liksom genom nätverk och tvärprofessionella möten. Eftersom Akademiska sjukhuset är ett universitetssjukhus med uppdrag att bedriva sjukvård, utbildning och forskning får du möjligheten att vara med och utveckla vården för våra patienter.
Ditt uppdrag
Du kommer att bedöma och behandla patienter med röstproblem, könsdysfori och stamning via fysiska mottagningsbesök samt digitala vårdmöten. Det kan bli aktuellt med andra områden. Arbetet innebär nära kontakt med patient och personal vilket ställer stora krav på gott bemötande, flexibilitet och väl utvecklad samarbetsförmåga.
Publiceringsdatum2020-12-22KvalifikationerDu ska vara legitimerad logoped och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av röst, könsdysfori och stamning är mediterande. Vi tror att du trivs när det emellanåt blir ett högt arbetstempo och att du har en förmåga att kunna prioritera och skapa struktur bland dina olika arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
Vi erbjuder visstidsanställning 100%, 1 februari 2021 - 31 januari 2022 om erforderliga beslut tas. Möjlighet till förlängning kan finnas.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (
https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).Vill du veta mer?
Avdelningschef Ingrid Blankenau, 018-617 37 31
Facklig representant för SRAT nås via växeln på 018-611 00 00
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad, 100 %, Tillträde 2021-02-01 till 2022-01-31 -
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION UPPSALA
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AS1021/2020".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Uppsala (org.nr 232100-0024)
Arbetsplats Region Uppsala
Jobbnummer 5500775
Observera att sista ansökningsdag har passerat.