Risk och kontrollansvarig

E-Hälsomyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2024-10-23


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E-Hälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar eller i hela Sverige

Vill du bli en viktig kugge i ett kompetent team och bygga en helt ny enhet? Har du erfarenhet av risk- och kontrollarbete för utbetalningar och är beredd att axla huvudansvaret? Vill du bidra till samhällsnytta och skapa en meningsfull fritid för barn och unga? Då kan denna roll vara något för dig.

Nästa år lanserar myndigheten Fritidskortet, en digital tjänst för betalning av fritidsaktiviteter som idrott, kultur och friluftsliv. Fritidskortet riktar sig till barn och unga i åldrarna 8-16 år och ska ge dem möjlighet till en meningsfull fritid tillsammans med andra. Enheten för Fritidskort ansvarar för att göra detta möjligt.

Publiceringsdatum
2024-10-23

Om tjänsten
Du ansvarar för att utarbeta kontrollstrategi och kontrollplaner för Fritidskortet, för att minimera felaktiga utbetalningar. I arbetet ingår att utarbeta processer och rutiner för kontroller samt att vidareutveckla kontrollarbetet och utarbeta beslutsunderlag till myndighetens ledning. Du kommunicerar pedagogiskt resultaten och förslag på utvecklingsåtgärder.

Du leder kontrollverksamheten för Fritidskortets ansökningar och utbetalningar i samarbete med kollegor inom handläggning, utbetalning och digitalisering. I ansvaret ingår samarbete med andra myndigheter och externa aktörer avseende utbetalning och kontroll. Du kommer spela en central roll i att forma och utveckla verksamheten för Fritidskortet från grunden.

Om dig

Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, eftersom de är viktiga för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen.

Vi söker dig som är analytisk och trivs med att pedagogiskt kommunicera strategier och resultat för olika målgrupper. Du är van att ta fram beslutsunderlag inom risk och kontroll och motiveras av att driva förändringsarbete. Du har lätt att växla mellan strategiskt och operativt arbete.

Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta både självständigt och i team. Du jobbar gärna i samarbete med både interna och externa intressenter.



Vi söker dig som har:

• Högskoleexamen inom ekonomi, juridik, analys eller motsvarande
• minst två års erfarenhet av arbete med risk och kontrollarbete
• erfarenhet av arbete med analysverktyg
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande för tjänsten om du har:

• erfarenhet av att etablera automatiserade kontroller
• erfarenhet av informationshantering inom myndighet
• erfarenhet av arbete med riskbaserade urval
• erfarenhet av kravställning på analysverktyg

Vad erbjuder vi?

Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss. Jobba hos oss

Är du intresserad?

Frågor angående tjänsten besvaras av:

Uppdragsledare Angelica Hedberg: 010-106 08 47,
HR-specialist Matilda Lyngell: 010-106 09 92,

Fackliga representanter:
Fabian Göransson, Saco: 010-458 62 34
Ingela Gångfeldt, ST: 010-458 62 90.

Rekryteringskonsult, Experis:

Magnus Hallberg: Magnus.Hallberg@se.experis.com, 040-660 63 14

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 13 november 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

Om E-hälsomyndigheten

E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av Experis på uppdrag av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ersättning
*

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E-Hälsomyndigheten (org.nr 202100-6552), https://www.ehalsomyndigheten.se/jobba-hos-oss/

Arbetsplats
E-hälsomyndigheten

Jobbnummer
8971875


 

Prenumerera på jobb från E-Hälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E-Hälsomyndigheten: