Riksteatern söker marknadsförare
Riksteatern / Marknadsföringsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksteatern i Botkyrka,
Stockholm,
Karlstad,
Skövde,
Jönköping eller i
hela Sverige Vad innebär tjänsten?
Som Marknadsförare är du med från start av en scenkonstproduktion i ett nära samarbete med producent, konstnärligt team samt med funktioner på övriga avdelningar inom Riksteatern.
Marknadsföringen av produktionerna sker sedan i två steg. Först handlar det om införsäljning till arrangörer runt om i landet, vilket sker tidigt i processen. Därefter handlar det om att marknadsföra produktionerna ut mot publik. Det är långa processer, vilket innebär att du jobbar med 4-5 säsonger parallellt i olika faser.
Du ansvarar för marknadsplan, kampanjer, aktivitetsplan och framtagandet av allt marknadsmaterial som krävs för försäljning- och marknadsarbetet både i skrift, bild och rörligt material. Arrangörer ute i landet tar sedan del av materialet i sitt publikarbete. Du fungerar även som stöd åt dessa för hur de till exempel ska nå rätt målgrupp eller fylla salongen.
Du kommer att ingå i ett kreativt team på sju marknadsförare och två produktionsplanerare.
Vad är viktigt för rollen?
Vi söker dig med utbildning inom reklam eller marknadsföring/kommunikation, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbete. Du bör ha jobbat med liknande arbete minst 2 år. Du har dokumenterad erfarenhet inom marknadsföring och målgruppsarbete, samt vana av att skriva målgruppsanpassade copytexter i olika kanaler. Du har även erfarenhet av film- och bildproduktion.
Då vi på Riksteatern jobbar med en stor och bred repertoar och en mångfald av perspektiv, värdesätter vi att du har god förståelse för olika levda erfarenheter. Du uppskattar olikheter och förstår hur bakgrund, kulturella uttryck och samhälle påverkar och samverkar med varandra. Du är van att arbeta i team och du har erfarenhet av att leda projekt; att styra alla i gruppen mot mål och leverera mot deadlines. Du har god förståelse för att arbeta med nya målgrupper. Du har god känsla för språk och språkhantering, samt utrycker dig väl muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Det är meriterande om du talar flera språk, är van att arbeta mot budget och att följa upp dem inom dina projekt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom scenkonst eller liknande kulturell verksamhet, samt erfarenhet av att ha arbetat i Adobe-paketet, PS, Illustrator, och Indesign.
För att lyckas i rollen ska du ha erfarenhet av att hantera flera projekt samtidigt och arbeta självständigt. Du har driv, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt samt anpassat till situation och mottagare. Du prioriterar och fokuserar på de för stunden viktigaste arbetsuppgifterna även vid hög arbetsbelastning.
Publiceringsdatum2023-12-21Övrig informationTjänsten är en heltidstjänst med placering i Hallunda, utanför Stockholm. Den inleds med en sex månaders provanställning med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning. Tillträde sker så snart som möjligt. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma.
För mer information, kontakta:
- Ann-Charlotte Kron, chef Marknad och Publik, 08-53199170
- Kajsa Åsheim, HR-partner, 08-53199205
- Charly Wassberg Borbos, facklig representant Fackförbundet Scen & Film, avd 15, 073-063 66 08
- Felicia Malmqvist, facklig representant Akademikerföreningen, 070-682 97 10
Var beredd på att svar på mejl kan dröja under jul- och nyårshelgerna, men från 8/1 är vi åter på plats.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast 22 januari 2024!
Riksteatern är en folkrörelse. Ca 40 000 medlemmar, 220 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i riksteaterföreningar över hela landet. Som folkrörelse och nationell scenkonstinstitution bär Riksteatern ett särskilt ansvar att genom ett tydligt jämlikhets- och mångfaldsarbete skapa scenkonst som har förutsättningar att nå alla i hela landet. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla, överallt. Vi vill vara en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. Därför strävar vi efter blandad arbetskraft som med sina olika erfarenheter har förutsättningar att bredda vårt utbud av scenkonst och därmed nå en bredare publik. Vi strävar med andra ord efter mångfald på, bakom och framför scenen. Riksteatern medverkar till närmare en halv miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Cullberg och Riksteatern Crea är delar av Riksteatern. Läs mer på riksteatern.se
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/33".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Riksteatern Arbetsplats Marknad & Publik
Jobbnummer 8348121
Observera att sista ansökningsdag har passerat.