Riksantikvarieämbetet söker Servicedesk ansvarig

Riksantikvarieämbetet, IT / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksantikvarieämbetet, IT i Gotland

Riksantikvarieämbetet är en statlig myndighet med cirka 400 medarbetare, som har ansvar för frågor som rör kulturmiljö och kulturarv. Vår uppgift är att vara pådrivande och samlande i kulturarvsarbetet och verka för att kulturmiljön bevaras, berikas och brukas på bästa sätt. Myndighetens verksamhet innefattar olika typer av insatser till skydd för kulturarvet, med kunskapsbyggnad och kunskapsförmedling, vård och konservering, myndighetsarbete och arkeologisk uppdragsverksamhet som viktiga beståndsdelar.

Administrativa avdelningen leder och samordnar det administrativa stödet inom myndigheten. Den består av enheterna för personal, ekonomi, service, IT, juridik samt en ledningsfunktion.
Till IT-enheten, med placering i Visby, söker vi nu en Supporttekniker för visstidsanställning.

Publiceringsdatum
2013-01-11

Arbetsuppgifter
Du har ett övergripande ansvar för IT-enhetens ServiceDesk-funktion enligt ITIL:s processramverk. I ditt dagliga operativa arbete är du First Line-tekniker där du är mottagare och ärendeägare av alla inkomna ärenden. Du är också IT-enhetens Incident Manager med bl a ansvaret att hålla ihop det totala incidentarbetet inom enheten vid större incidenter.

Tjänsten innebär bl a att:
• Som mottagare i First Line, felavhjälper eller handleder du användare i myndighetens IT-miljö med en lösningsgrad på ca 75 % av inkomna ärenden
• Som ärendeägare dispatchar du ärenden vidare som inte löses i First Line.
• Avhjälpa fel/felanmäla hårdvara såsom t.ex. PC och Mac, kringutrustning såsom, skrivare, mobiltelefoner och läsplattor
• Användarstöd i standardsystem exempelvis Office 2010, GroupWise, Windows XP/7.
• Upprätta felsökningsdokumentation.
• Vara informativ samt kommunicera i interna kommunikationskanaler.
• Utföra proaktiv övervakning av system och nätverk.
• Administration av användare och resurser i eDirectory och Active Directory.

Kvalifikationer
Du har en djup teknisk kompetens gällande Windowsbaserad klientmiljö och bred förståelse för server och infrastruktur och jobbar strukturerat med felsökning. Du har en hög servicenivå och gillar kontakten med människor. Du jobbar både med klienter och servrar och söker utmaningen i att hjälpa människor i deras IT-miljö.

Du är en lagspelare som har ett genuint intresse för teknik och felsökning samt tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt. Du är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Du har en mycket god samarbetsförmåga är kommunikativ samt att du är förtroendeskapande mot både kunder och kollegor. Du har god förståelse för ett processinriktat arbetssätt enligt ITIL.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse och sträcker sig t.o.m. 2014-02-28. Möjlighet till förlängning kan finnas efter 2014-02-28. Tjänsten är placerad i Visby.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 114-128-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Lundgren, IT-chef 08-5191 8000
Anna Thulin, driftsansvarig 08-5191 8000
Johannes Svensson, personalhandläggare 08-5191 8000

Facklig kontakt
Thomas Gustafson, SACO-S 08-5191 8000
Robert Lang, ST-Kultur 08-5191 8000

Företag
Riksantikvarieämbetet, IT

Adress
Riksantikvarieämbetet, IT
Box 5405
11455 Stockholm

Jobbnummer
1435395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksantikvarieämbetet, IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksantikvarieämbetet, IT: