Riksantikvarieämbetet söker Second Line tekniker
Riksantikvarieämbetet, IT / Supportteknikerjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksantikvarieämbetet, IT i Gotland Riksantikvarieämbetet är en statlig myndighet med cirka 400 medarbetare, som har ansvar för frågor som rör kulturmiljö och kulturarv. Vår uppgift är att vara pådrivande och samlande i kulturarvsarbetet och verka för att kulturmiljön bevaras, berikas och brukas på bästa sätt. Myndighetens verksamhet innefattar olika typer av insatser till skydd för kulturarvet, med kunskapsbyggnad och kunskapsförmedling, vård och konservering, myndighetsarbete och arkeologisk uppdragsverksamhet som viktiga beståndsdelar.
Administrativa avdelningen leder och samordnar det administrativa stödet inom myndigheten. Den består av enheterna för personal, ekonomi, service, juridik, och IT samt en ledningsfunktion.
Till IT-enheten, med placering i Visby, söker vi nu en Second Line-tekniker.
Publiceringsdatum2013-01-11ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna innebär främst avhjälpa fel i Second Line i myndighetens ServiceDesk-funktion. Som Second Line-tekniker ger du på-platsen support och gör en djupare felsökning i klientmiljö. Du felsöker och analyserar IT-ärenden från First Line.
Dessutom innebär tjänsten att:
• Installationer av pc/skrivare/kringutrustning.
• Installation av nätverksutrustning samt konfiguration av nätverk för fältbruk.
• Ge support på eller avhjälpa fel/felanmäla hårdvara såsom PC, skrivare och kringutrustning
• Installation av programvara/system enligt i förväg bestämd standard.
• Felavhjälpning/användarstöd av de standardsystem som vi står som ägare av som exempelvis Office, GroupWise, Windows XP/7
• Utföra proaktiv övervakning av system och nätverk.
• Upprätta felsökningsdokumentation.
• Administration av användare och resurser i bl.a. eDirectory och AD
KvalifikationerDu har en djup teknisk kompetens gällande Windowsbaserad klientmiljö och bred förståelse för server och infrastruktur och jobbar strukturerat med felsökning. Du har en hög servicenivå och gillar kontakten med människor. Du jobbar både med klienter och servrar och söker utmaningen i att hjälpa människor i deras IT-miljö.
Du tycker om att lösa problem, är flexibel, ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt. Du har också god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Du motiveras av problemlösning, har en mycket god samarbetsförmåga samt att du är förtroendeskapande mot både kunder och kollegor. Du har god förståelse för ett processinriktat arbetssätt enligt ITIL.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Anställningen är tidsbegränsad med start enligt överenskommelse och sträcker sig till och med 2013-09-30, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerade i Visby.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 114-129-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Lundgren, IT-chef 08-5191 8000
Anna Thulin, driftsansvarig 08-5191 8000
Johannes Svensson, personalhandläggare 08-5191 8000
Facklig kontaktThomas Gustafson, SACO-S 08-5191 8000
Robert Lang, ST-Kultur 08-5191 8000
FöretagRiksantikvarieämbetet, IT
AdressRiksantikvarieämbetet, IT
Box 5405
11455 Stockholm
Jobbnummer 1435427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.