Revisorsassistent med 2-3 års erfarenhet

BDO AB / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BDO AB i Kalmar, Jönköping, Linköping, Haninge, Klippan eller i hela Sverige

Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Det innebär i korthet att vi alltid erbjuder det lilla extra. BDO har som vision att ingen byrå oavsett storlek ska kunna mäta sig med oss i kvaliteten i kundrelationer och kundnöjdhet. Glädjande nog har också BDO den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och befäster därmed den position i toppen som vi haft i flera år. Våra nöjda kunder bekräftar därmed att vi har både kompetensen och engagemanget som gör skillnad.

Har du vad som krävs för att vi ska behålla och utveckla vår kundnöjdhet?

Till vårt kontor i Kalmar söker vi nu en revisorsassistent med några års branscherfarenhet. Vi är under frammarsch och kontoret har som ambition att fortsätta växa så vi söker dig som är engagerad och ambitiös och vill vara med på denna resa! Du kommer att arbeta tillsammans med ett härligt gäng på 12-15 personer.

Publiceringsdatum
2015-09-29

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. Du kommer att få direktkontakt med kund och få stort utrymme att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi tycker individuell utveckling är viktigt och lägger därför stort fokus på våra gedigna utbildningsprogram.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet, 2-3 år, som revisorsassistent och uppfyller Revisorsnämndens krav för att i framtiden kunna bli auktoriserad revisor.

Vi ser att du jobbar i branschen idag och vill söka nya vägar och utmaningar.

För att trivas hos oss behöver du vara målfokuserad, drivande och ha en stark sälj- och konsultprofil. Det sistnämnda innebär också att du är social, ödmjuk och har intresse av människor. I vår familjära företagskultur lägger vi stor vikt vid social kompetens tillsammans med problemlösning och drivkraft.

Eftersom BDO ingår i en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder

Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från början mycket ansvar. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.

Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Du involveras i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänste­utbud innebär att vi kan hjälpa dem på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. Har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når extra högt. 

Tjänsten tillträds efter överenskommelse och vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök redan idag.

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta Torbjörn Lundh, kontorschef i Kalmar, torbjorn.lundh@bdo.se alternativt Maria Grönqvist på HR, maria.gronqvist@bdo.se

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid - om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!

Välkommen möjligheter!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BDO AB

Adress
BDO AB
Karlavägen 100
10451 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2455269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BDO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BDO AB: