Revenue Manager - Ligula Hospitality Group

Ligula Hospitality Group AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ligula Hospitality Group AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Sigtuna, Nyköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och leda samt coacha våra hotell till nya höjder? Vårt revenue managementteam befinner sig i en spännande och expansiv fas och nu söker vi ytterligare förstärkning.

Vi tror att du är en analytisk person med erfarenhet av strategisk utveckling samt har goda kommunikationsegenskaper. Du har ett sinne för detaljer och siffror, är strukturerad och har lätt för att sömlöst gå från att analysera på detaljnivå till att inta ett helikopterperspektiv. Du trivs i organisationer i tillväxt och vill vara med och påverka arbetssätt och processer.

Som Revenue Manager inom Ligula Hospitality Group innebär ditt arbete att såväl strategiskt som operativt leda och coacha en grupp av våra hotell med målet att öka intäkter, optimera lönsamhet och växa marknadsandelar. Genom kontroll och uppföljning av hotellens dagliga revenue managementarbete ger du förutsättningar och riktlinjer till ansvariga på respektive hotell. Detta innefattar bl.a. optimering av segment, rumstyper, distribution, prissättning, prognostisering & rapportering. Du arbetar i nära samarbete med hela den kommersiella avdelningen, våra regionchefer samt General Managers på hotellen.

Önskvärda erfarenheter/kompetenser:

Erfarenhet av revenue management från hotellindustrin. Ingående kunskap om hotellbokningssystem (PMS). Erfarenhet från att ha arbetat med revenue management system (RMS). Vana att hantera och analysera stora mängder data. Flytande svenska och engelska i tal och skrift med goda kommunikations- och presentationskunskaper. Goda kunskaper att arbeta i Office, Word och Excel, samt med fördel någon form av CRM-system.

Publiceringsdatum
2022-10-31

Så ansöker du
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Du rapporterar till Head of Revenue, Distribution & Systems och din placering är i Stockholm. Tjänsteresor förekommer, både i Sverige och utomlands.

För mer information kring tjänsten, kontakta Fredrik Ternsjö, Head of Revenue, Distribution & Systems; 0704-34 46 06 alt. fredrik.ternsjo@ligula.se

Ansökan görs på www.ligula.se/karriar. Sista ansökningsdatum är den 30 november 2022 med tillträde enligt överenskommelse. Lämpliga kandidater kallas löpande under rekryteringsprocessen så vänta inte med din ansökan.

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ligula Hospitality Group AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/291".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ligula Hospitality Group AB (org.nr 556792-6497)

Arbetsplats
Ligula HK, Revenue och systemsupport

Jobbnummer
7126021

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ligula Hospitality Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ligula Hospitality Group AB: