Resurskoordinator

Sos Alarm Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
2012-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Resurskoordinator" (publicerad 2013-09-13) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Stockholm, Danderyd, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 18 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal. På uppdrag av landstingen hanterar SOS Alarm ca 1 miljon ambulansuppdrag årligen.

I vår centrala bemanningsfunktion som finns i Stockholm och Göteborg sker planeringen för operatörer och sjuksköterskor på våra 18 larmcentraler i Sverige. Den operativa personalen har schema som täcker alla årets dagar, dygnet runt.

Nu söker vi ytterligare en resurskoordinator i Stockholm med huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Schemaläggning och vakanstäckning.

• Hantera önskemål till schema och kortare ledigheter.

• Säkerställa att schemaläggning sker utifrån lagar, avtal och riktlinjer.

• Ta fram rekommendation till chefer kring beviljande av ledighetsansökningar.

• Rapportera avvikelser i schemalagd bemanning.

• Avvikelsehantering/godkännande av transaktioner till lön. 

• Löpande hantering av personalärenden för lokal ledning (tjänstledighetsansökningar, semester eller andra relaterade avvikelser). 

• Proaktivt samverka med övrig bemanningsorganisation för en resurs- och kostnadseffektiv produktion.

 Vi behöver dig med mycket god datavana, erfarenhet av att arbeta med bemanning/schema samt kunskaper i tolkning och tillämpning av lagar och avtal. Du är en duktig problemlösare och kan arbeta fokuserat under hög press. I arbetet hanterar du både lokalt och nationellt perspektiv vilket innebär mycket kontakt med chefer och operatörer i hela landet. Det ställer krav på god kommunikation och förmåga att se både detaljer och helheten. Egen drivkraft och initiativförmåga är viktiga egenskaper för att klara arbetet.

Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, du måste vara svensk medborgare, samt drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Du informeras härmed att de personuppgifter som lämnats av dig i din ansökan kan komma att behandlas automatiskt enligt personuppgiftslagen.

 Sista dag att ansöka är 2 april

 Kontakt

Eva Bekkevik, Chef Bemanning och Optimering, 08-407 30 07

Katarina Jonsson, Tf Operativ chef bemanning, 0920-25 27 01

Publiceringsdatum
2012-03-16

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Bekkevik, 08-4073000

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1189197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: