Restaurangchef till Luleå Airport
Scandinavian Service Partner / Chefsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandinavian Service Partner i Luleå,
Umeå,
Uppsala,
Sigtuna,
Stockholm eller i
hela Sverige SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag över 30 000 medarbetare som tar hand om drygt fem miljoner kunder varje vecka. Företaget har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 250 järnvägsstationer samt driver över 2 150 enheter i mer än 30 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 200 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Pizza Hut, Caviar House & Prunier samt det ledande japanska varumärket Ajisen Ramen, liksom attraktiva koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève och Bambini Wine Room i Sydney.
Vad gör rollen som Restaurangchef på Luleå Airport spännande?
På SSP får du möjligheten att arbeta med ett brett utbud av attraktiva koncept och välkända varumärken. Vi arbetar aktivt med internrekrytering och för den som visar ambition och goda resultat är utvecklings och karriärmöjligheterna på SSP oändliga.
Tjänsten som Restaurangchef innebär ett självständigt och utvecklande arbete i en föränderlig miljö. Genom Skiftledare leder du våra avdelningar Food Market, O'Learys och catering på Luleå Airport. I samråd med Operation Manager och Country Commercial Manager arbetar du med fastställda koncept.
Charmen med att arbeta på en flygplats är den internationella atmosfären och att ingen dag är den andra lik.
Övergripande roll:
Som Restaurangchef har du resultatansvar för våra avdelningar och du driver försäljning för att uppnå budgeterade mål. Du är även ansvarig för den dagliga driften på våra avdelningar, bl.a. avseende bemanning men också kvalitetssäkring av t.ex. service, produkter och koncept. Du ska genom ditt team skapa en gästupplevelse som överträffar gästernas förväntningar.
Några exempel på ansvarsområden:
• Optimera den dagliga driften bl.a. avseende bemanning
• Rekrytera, coacha och kompetensutveckla ditt team
• Analysera försäljning och resultat och vidta lämpliga åtgärder.
• Administration, främst vid månadsbokslut.
Profil:
För att lyckas i den här rollen har du väl utvecklade ledaregenskaper, du är van vid att bygga team och motiverar på ett skickligt sätt ditt team till att leverera bästa tänkbara kvalitet och service. Vi ser att du har flera års erfarenhet av arbetsledande positioner med resultatansvar inom Café/ Restaurang/Hotel/Butik. Du arbetar lösningsorienterat och ser möjligheter istället för problem.
Om du är social och öppen kommer du att trivas i den här rollen som innebär många kontaktytor.
Då vi verkar i en internationell miljö är det viktigt med goda kunskaper i svenska och engelska.
SSP är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF.
Till följd av lagstiftning och säkerhetsregler vid arbete på flygplatsen krävs att du genomgår en registerkontroll av Transportstyrelsen samt säkerhetsprövning.
Du arbetar i huvudsak kontorstider men arbete både på kvällar och helger kan förekomma.
Låter detta som din nästa utmaning?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-09-10ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandinavian Service Partner
AdressScandinavian Service Partner
Flygstationsvägen 4
97254 Luleå
KontorsadressFlygstationsvägen 4
Jobbnummer 4338259
Observera att sista ansökningsdag har passerat.