Reservdelsansvarig/behovsplanerare

Arena Personal Nordic AB / Kassapersonalsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kassapersonalsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Örebro, Hallsberg, Nora, Arboga, Karlskoga eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-01-25

Om tjänsten
Vi söker nu två erfarna reservdelsansvariga/behovsplanerare för anställning hos en av våra kunder i Örebro.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som reservdelsansvarig innebär ansvar för bolagets behovsplanering av reservdelar till tunga fordon. Det kräver noggrannhet och effektivitet, samt att upprätthålla god kommunikation med alla inblandade i arbetsflödet.

I arbetsuppgifterna ingår:
• Löpande kontrollera inkommande arbetsorder för hela verkstadskedjan
• Behovsplanering (definiera rätt reservdelsbehov) av reservdelar via order i affärssystemet
• Att hålla sig mycket väl insatt i relevanta system och kataloger för att snabbt kunna identifiera rätt reservdelsbehov
• Ansvar för att systematiskt effektivisera det egna arbetet
• Upprätthålla kommunikationen
• Möta nyckeltal (KPI)
• Ansvara för kravställning på nödvändiga tekniska resurser och hjälpmedel för ett effektivt arbetssätt
• Arbete med kundbokning och fakturering, vid behov.

Profil
Vi söker dig med hög teknisk kompetens och mycket god förståelse för vilka reservdelar som krävs till framförallt motor och chassi på tunga fordon. Det är meriterande om du har insikt i verkstadsbranschen, erfarenhet från flera fordonsmärken (gärna Volvo och/eller Scania) samt är bekant med Kobra II. Du har eventuellt en eftergymnasial utbildning där din problemlösningsförmåga är något vi starkt eftersträvar. Du har hög ambitionsnivå och tar för dig i alla arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att söka efter information på olika sätt för att snabbt hitta rätt reservdelar till olika reparationer. Du sätter vikt i att alltid ha ett professionellt sätt mot kund och medarbetare, oavsett arbetsbelastning. God vana av diverse reservdelskataloger/system samt förståelse för affärssystem är ett måste. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, både i tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du en teamspelare med hög social kompetens som är noggrann, effektiv och med en positiv grundsyn. Du är lösningsorienterad i din läggning och självgående. Uppskattar du att arbeta i en miljö med stark tillväxt, eget ansvarstagande och högt tempo kommer du att trivas.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2948
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kajsa Lihagen
Anna Brorson

Företag
Arena Personal Nordic AB

Adress
Arena Personal Nordic AB
Fabriksgatan 24, 6tr
70223 Örebro

Kontorsadress
Fabriksgatan 24, 6tr, Örebro

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2633386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Nordic AB: