Reseräkningsassistent till Optimeras huvudkontor i Malmö
Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor i Malmö,
Staffanstorp,
Lund,
Eslöv,
Helsingborg eller i
hela Sverige Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 54 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 900 anställda och omsätter ca 3,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Danmark, Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.
Är du en noggrann och kommunikativ person som drivs av att säkerställa att rätt underlag redovisas mot rätt moms, rätt representationsregler samt mot interna regelverk? Är du en glad och positiv person som gillar ordning och reda och administration? Då är tjänsten som reseräkningsassistent på Optimera något för dig.
Tjänsten är placerad på Optimeras Lönecenter i Malmö som i dagsläget jobbar mot 7 olika bolag inom Saint-Gobain Distribution Sverige. Du kommer att ingå i en grupp på 8 personer, och där du kommer jobba i nära samarbete med vår reseräkningsspecialist. Lönecentret hanterar ca 850 reseräkningar varje månad för 5 av koncernens bolag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Genomföra kontroller av originalunderlag som kopplas till reseräkningarna
• Genomföra andra kontroller kring reseräkningar såsom momskontroller och momsbokning med både utländsk moms och ombokning i lönesystemet Agda PS
• Genomföra kontroller gällande representation i avseende att se till att rätt avdragsregler följs i systemen, att deltagare och syfte finns angivet samt att kontering utförs korrekt
• Kontrollera friskvårdsbidrag mot interna regelverk samt säkerställa rätt originalunderlag
• Återkoppla till medarbetare och chefer om utlägg, reseräkning eller friskvård inte stämmer
• Uppdatera manualer samt utbildningsprogram inom området i samråd med reseräkningsspecialisten
• Vid arbetsanhopning vara behjälplig med förekommande administration på Lönecentret
Publiceringsdatum2019-01-18Kvalifikationer• Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet
• 1-2 års erfarenhet från liknande arbete i ett större bolag
• Kännedom om skatteregler
• Grundläggande datorkunskaper samt excelkunskaper
• Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift pga. interna och externa kontakter
• Bakgrund inom redovisning samt kunskaper om Agda PS är meriterande
Dina personliga egenskaper:
• Ansvarstagande med ett professionellt agerande
• Noggrann och med en känsla för ordning och reda
• Flexibel och självgående i ditt arbete, och kan ta egna initiativ inom rollen för din tjänst
• God samarbetsförmåga och med ett positivt förhållningssätt
• Kommunikativ och förmågan att kunna formulera och sätta ihop information såväl till medarbetare som till chefer
Så ansöker duLåter det intressant?
För frågor, kontakta HR-chef Fredrika Feltberger, tfn 040-692 37 82 eller e-post
fredrika.feltberger@optimera.se Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast den 3 februari.
Observera att intervjuer och urval sker löpande och att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHuvudkontor
KontorsadressCederströmsgatan 1
Jobbnummer 4564767
Observera att sista ansökningsdag har passerat.