Reseplanerare

Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Färdtjänsten är en kommunal förvaltning som har till uppgift att pröva behovet av färdtjänst och erbjuda resor för personer med funktionsnedsättning. Vår vision är "Den goda resan för ett friare liv".

Färdtjänsten arbetar aktivt för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi är 110 medarbetare som handlägger, bokar och administrerar omkring 1,2 miljoner resor per år. Hela färdtjänstförvaltningen sitter i samma byggnad i Högsbo, Färdtjänsten har inga egna fordon eller förare, utan vi upphandlar persontrafik för hela Göteborgs Stad och Flexlinjen i samarbete med Västtrafik. Vi utför också andra samhällsbetalda resor för Göteborg, Mölndal och Härryda.

Publiceringsdatum
2015-03-02

Arbetsuppgifter
Vill du vara Färdtjänstens professionella röst utåt?

Vi söker reseplanerare till vår beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65% av alla samtal inom en minut. BC består av två grupper med var sin chef. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Planet och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.

Kvalifikationer
Du är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Därför behöver du ha ett stort tålamod, vara tydlig, lyhörd och noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.

Datorvana och 1-2 års arbetslivserfarenhet krävs, gärna från något serviceyrke. Det är meriterande om du har erfarenhet av äldre eller personer med funktionsnedsättning.

Det är ett krav att ha avslutad gymnasieutbildning.

Det är bra om du har god lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken. God kunskap i svenska i tal och skrift är en förutsättning i kommunikationen med våra resenärer. Kunskaper i andra språk är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-03-23 . Varaktighet på anställningarna varierar.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-16
Ange följande referens när du ansöker: A453523
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leif Gjulem, Enhetschef 031- 419590, nås vi växeln
Natasha Illyes, Enhetschef 031-419590, nås via växeln

Facklig kontakt
Eira Didron, Vision 031-41 95 90

Företag
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborgs stad, Färdtjänstförvaltningen
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
2187561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Färdtjänstförvaltningen: