Releasy söker Rådgivare till Ellevios kundservice

Releasy Customer Management AB / Kundservicejobb / Borlänge
2021-09-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Releasy söker Rådgivare till Ellevios kundservice" (publicerad 2021-12-03) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management AB i Borlänge, Malung-Sälen, Gävle, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Varför ska du arbeta hos oss?

Vill du arbeta för ett av Sveriges ledande elnätsföretag i en roll där du får möjlighet att utvecklas? Tycker du att samhällsutveckling och klimatfrågor är spännande områden? Brinner du dessutom för kundservice och är en naturlig problemlösare? Då har vi det perfekta jobbet för dig!

Snabbfakta

Roll:
Rådgivare inom Kundservice

Stad:
Borlänge

Omfattning:
100%

Publiceringsdatum
2021-09-24

Ersättning
Månadslön enligt kollektivavtal.

Arbetstider:
Måndag-fredag: 08:00-17:00
Arbete på kvällar och helger kan förekomma vid behov.

Startdatum:
2021-10-18

Övrig information
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Hos oss erbjuds du


Vi söker dig som är


• Ansvarsfull, pålitlig och har en hög arbetsmoral.


• Driven, självgående och tycker om att arbeta mot uppsatta mål.


• Intresserad av serviceyrket och har ett stort teknikintresse.


• Kommunikativ och kan kommunicera på ett professionellt sätt, i tal och skrift på både svenska och engelska.


• Lösningsorienterad, positiv och en naturlig problemlösare.


• Snabblärd, stresstålig och trivs i en i föränderlig miljö med högt tempo.


• Ödmjuk och mån om att ge varje kund bästa upplevelse och service.




Om rollen & arbetsuppgifter

I rollen som Rådgivare på Ellevios kundservice erbjuds du en unik chans att arbeta för ett väletablerat företag i en varierande roll med goda utvecklingsmöjligheter. Ellevios Rådgivare hjälper kunderna med allt från enklare ärenden till mer avancerad rådgivning.

Rollen kräver god datorvana och att du har lätt för att lära dig nya system. Om du har tidigare erfarenhet från ett serviceyrke eller försäljning är det meriterande. Har du dessutom studerat ellära eller på annat sätt har erfarenhet av tekniska installationer är det en fördel, men inget krav.

Rollen innefattar bland annat

• Hantering av olika kundärenden via telefon, chatt, mejl och sociala medier.


• Att vara lyhörd för kundens behov och aktivt arbeta för att ge bästa tänkbara service till varje kund.


• Att du hanterar inkommande ärende effektivt och metodiskt.


• Problemlösning och rådgivning för att ge kunden snabbast tänkbara hjälp och service.


• Att du alltid på bästa tänkbara sätt ska lösa kundens ärende i enlighet med vårt motto att leverera den bästa kundupplevelsen.

Utvecklingsmöjligheter

Vi söker långsiktiga medarbetare som vill utvecklas hos oss. Vi ser till att du får den utbildning som krävs och att du har rätt förutsättningar och kompetens för ditt uppdrag.

Vi erbjuder kompetens- och utvecklingsmöjligheter genom våra interna utbildningar och vår Karriärtrappa. Via Karriärtrappan vill vi belöna våra medarbetare och ju högre upp i trappan du kommer desto fler förmåner får du. Dessutom ser vi till att coacha dig och ge dig kontinuerlig feedback för att se till att du vidareutvecklas inom rollen och bolaget.

Så ansöker du
Är du den vi söker? Sök rollen idag!

Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi gör bakgrundskontroller för att undanröja eventuella frågetecken gällande din framtida arbetsprestation. Det kan vara regelverk som styr kundernas verksamhet, men främst handlar det om att vi ska känna oss trygga med dig som medarbetare. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt personnummer.

Vid frågor kring tjänsten kan du kontakta:
Johanna Davidsson Drakou, 073 654 06 86, johanna.davidsson.drakou@releasy.se
Christina Boge, 070 378 94 36, christina.boge@releasy.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Ellevio

Med nära en miljon kunder är Ellevio ett av Sveriges största elnätsföretag. Tillsammans med kunderna tar Ellevio en aktiv roll i resan mot ett fossilfritt samhälle. Elnätet är ryggraden som kopplar ihop producenter och konsumenter av el, som möjliggör mer förnybar elproduktion, elektrifiering av transporter och industri och som skapar förutsättningar för nya klimatsmarta tjänster för kunderna.

Ellevio har drygt 500 anställda och sysselsätter totalt 3 000 personer runt om i landet. Bolaget ägs av pensionsförvaltarna Folksam, Första AP-fonden, Tredje AP-fonden och OMERS Infrastructure. Läs mer på ellevio.se

Om Releasy

Vi på Releasy är ett härligt team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer.

Vår styrka ligger i att alltid ligga steget före och att ständigt vidareutveckla våra medarbetare. Vilket har gjort oss till ett av Sveriges mest framgångsrika företag inom outsourcad kundservice.

Vi arbetar för att erbjuda våra medarbetare trygga anställningar och arbetar för att skapa arbetsglädje och en jämställd arbetsplats.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Releasy Customer Management AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Releasy Customer Management AB (org.nr 556754-2633)

Arbetsplats
Releasy

Jobbnummer
5993251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management AB: