Relationsskapande ekonom med fokus på redovisning sökes
Bemannia Kontor / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige Är du noggrann och strukturerad, samt har en god förmåga att ta ansvar för dina uppgifter, följa upp och återkoppla? Har du dessutom förmågan att se dig själv som en viktig del av ett sammanhang och använda värdeord som guidning? Då kan detta spännande uppdrag som ekonomiassistent vara just vad du söker! Hos vår välkända kund får du möjlighet att utvecklas inom ekonomiområdet och få utlopp för din drivenhet och framåtanda.
Om uppdraget:
Kvalitet, öppenhet, delaktighet, respekt och mångfald är viktiga värdeord för vår kund som är stor inom utbildningssektorn. I denna roll kommer du att bli en del av en internationell och dynamisk forskningsmiljö och av en medelstor institution som startade sin verksamhet i början av 2015 efter en delning av den ursprungliga institutionen. Institutionen du blir en del av består av fyra forskningsavdelningar, varav en avdelning för infrastrukturer och en avdelning för verksamhetsstöd. Som avdelningsekonom kommer du tillhöra verksamhetsstödet, där allt stöd inom administration, ekonomi och kommunikation finns samlat. Verksamhetsstödet består av ca tio medarbetare och leds av en administrativ chef. Arbetet utförs nära verksamheten med mycket direktkontakt med forskare, lärare, och avdelningsledningen. Du kommer omges av forskare och studenter från hela världen och får därmed möjlighet att vara en viktig länk i den spännande forskarvärlden. Ditt arbete kommer därutöver utföras i tätt samarbete med institutionens tre andra ekonomer.
Publiceringsdatum2018-09-25ArbetsuppgifterSom ekonom hos vår kund kommer du att ha ett funktionsansvar för ekonomiarbetet på avdelningen. Detta innebär ansvar för hanteringen av budget, att förbereda bokslut, analyser, prognoser och redovisningar. Du kommer tillsammans med avdelningschefen driva ekonomiarbetet på avdelningen för att säkerställa att det utförs i enlighet med såväl interna som externa krav och regelverk. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer utgöras av löpande bokföring, upprättande av budget, bokslutsförberedande arbete, analys av utfall, avstämningar och projektuppföljningar, samt prognostisering. Du kommer även hantera utveckling av processer/rutiner för det ekonomiska arbetet på avdelningen, strategiarbete tillsammans med avdelningsledningen i ekonomiska frågor, support kring ekonomifrågor till forskare/lärare, ekonomisk rapportering från avdelning till institutionsnivå, samt ekonomisk rapportering till EU och andra finansiärer. Därtill kommer du ansvara för redovisning av budgetförutsättningar, resultat och uppföljning på avdelning, samt utvecklingsarbete på institutionsnivå.
Då du blir navet för forskarna i ekonomiska frågor kommer du delta i många möten och ibland bli avbruten mitt i det du gör. Du behöver därmed ha en vana av och förmåga att hantera parallella processer. Som person är du en självständig, relationsskapande teamplayer som är drivande och van att ta initiativ. Därtill är du noggrann och strukturerad. Då du kommer ha en nyckelfunktion i verksamheten ser vi att du har en god förmåga att samverka med myndigheter, organisationer, och företag, samt att i skrift uttrycka dig tydligt och målgruppsanpassat. Vi tror även att du har erfarenhet av att lösa komplicerade uppgifter/problem som inte alltid är klart definierade, avgränsade eller rutinmässiga, samt har erfarenhet av att utveckla och effektivisera verksamheten och vi ser gärna att du tar egna initiativ till förbättringsförslag.
Kvalifikationer• Kandidatexamen i ekonomi inom redovisning eller motsvarande
• Mint tre (3) års yrkeserfarenhet inom ekonomi
• Erfarenhet av redovisning av pågående arbete, budget- och bokslutsarbete
• Erfarenhet av arbete i ekonomisystem, exempelvis Raindance eller Hypergene
• Goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeTjänsten avser ett konsultuppdrag på 100% med start 2018-11-01 som beräknas pågå under sex (6) månader, med chans till förlängning.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress:
alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Lindholm
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 4366908
Observera att sista ansökningsdag har passerat.