Rekryterinssamordnare

Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
2025-09-03


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Bemanningsenheten består av två rekryteringssamordnare, tre bemanningsplanerare och ett pool-team med stödassistenter i ledning av enhetschef.
Vårt uppdrag är att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens rekrytering och planering av tillfällig personal. Verksamheterna vi servar är bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet, korttidsvistelse, personlig assistans, socialpsykiatri, LSS-team och boende för vuxna med beroendeproblematik.
Brinner du för effektiv rekrytering, rätt person på rätt plats, är kvalitetsmedveten samt bra på att skapa goda relationer?

Rekryterinssamordnare

Publiceringsdatum
2025-09-03

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som är utbildad inom personalvetenskap och vill vara med i arbetet kring att driva och utveckla vår bemanningsenhet inom funktionshinder. Tjänsten innebär att du kommer att arbeta 75% som rekryteringssamordnare och 25% som bemanningsplanerare med särskilt ansvar gällande delegeringsprocessen för våra timvikarier.
Några av dina huvudsakliga uppgifter:
Vara ett konsultativt stöd och ha ett nära samarbete med rekryterande chefer
Ansvara för att genomföra, planera, kvalitetssäkra och strukturera arbetet för att rekrytera effektivt utefter verksamheternas behov.
Arbeta med utformning av annonser, urval, intervjuer och referenstagning samt lönesättning och anställningsavtal.
Helhetsansvar kring att våra timvikarier har rätt kompetens gällande medicinhantering utefter enheternas behov.
Se över och boka in delegeringsutbildningar, informera, följa upp och säkerställa processen.

Övrig information

Läs här om dina förmåner som anställd.

Kvalifikationer
Rollen kräver att du har högskoleutbildning inom personalvetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom rekrytering eller bemanning samt om du arbetat i system som Heroma och Time Care Pool. Vidare är det meriterande om du har god systemvana och god kunskap kring LAS (Lagen om anställningsskydd). Positivt om du tidigare arbetat inom vård och omsorg.
Viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som tycker om att arbeta strukturerat och effektivt då rollen innebär att man arbetar med flera processer parallellt. Vi ser att du är en person som är självständig och tar stort ansvar för ditt arbete, du är initiativtagande och utvecklingsorienterad. Slutligen är det viktigt att du är relationsskapande då arbetet innebär många olika kontaktytor.

Så ansöker du
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Lön enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "30:2025:041".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Arbetsplats
Borås Stad

Kontakt
Fackligt ombud
Borås stads växel
033-35 70 00

Jobbnummer
9490446

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: