Rekryteringsspecialist till sektor socialtjänst

Lilla Edets kommun / Administratörsjobb / Lilla Edet
2024-09-12


Visa alla administratörsjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun i Lilla Edet, Trollhättan, Ale eller i hela Sverige

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.

Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.

Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss.

Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans!

Ny möjlighet som rekryteringsspecialist - Forma framtidens socialtjänst i Lilla Edets kommun!

Vill du vara med och skapa framtidens personalresurser i en dynamisk och engagerande arbetsmiljö? Vi söker nu en driven rekryteringsspecialist till vår enhet för bemanning och administration!

Här får du en nyckelroll i att säkerställa att vi har rätt person på rätt plats, varje dag!

Höjdpunkter med tjänsten:

- Omväxlande arbetsuppgifter: Stor variation, från annonsering till intervjuer och anställningsbeslut.

• Nära samarbete med chefer: Du stödjer enhetschefer i att lösa deras bemanningsbehov.
- Utvecklingsmöjligheter: Delta i att förbättra rekryteringsprocesser och metoder med möjlighet till personlig och professionell utveckling.
- Stort eget ansvar: Självständigt driva rekryteringsprocesser och vara en viktig del i beslut om anställning och lönesättning.
- Serviceinriktat och socialt arbete: Gillar du att möta människor och hantera personalfrågor passar rollen dig.

I rollen som rekryteringsspecialist hos oss blir du en viktig del av vår rekryteringsprocess för kortsiktiga anställningar såsom timanställningar och månadsvikariat inom vård och omsorg samt funktionsstöd. Visionen är att utöka och utveckla arbetet så att du även kan arbeta med rekryteringar till tjänster som avser boendestödjare och socialsekreterare. Du arbetar nära enhetscheferna och bidrar med din expertis inom rekrytering för att säkerställa att vi kontinuerligt har kompetenta medarbetare på plats.

I rollen ansvarar du för hela rekryteringsprocessen - från att skapa attraktiva annonser till introduktion av nya medarbetare. Du har många kontaktytor och möter människor från alla kulturer och bakgrunder, vilket ställer krav på din förmåga att bygga starka relationer och skapa förtroende. Din lyhördhet och nyfikenhet gör att du alltid söker nya sätt att attrahera framtidens talanger och stärker vår närvaro på flera plattformar.

Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allt från planering och annonsering till genomförande av intervjuer och referenstagningar.

Ditt ansvar kommer bland annat att inkludera:

- Planera och genomföra hela rekryteringsprocessen.
- Ha en nära dialog med verksamheternas chefer.
- Delta vid mässor och andra externa rekryteringsaktiviteter.
- Genomföra intervjuer (telefon, grupp och personliga).
- Säkerställa att arbetsrättsliga lagar och avtal följs med stöd av personalavdelningen
- Stödja bemanningsplanerarna med HR-administration med bl.a. arbetspass i TimeCare Pool och hantera mail och telefon.

Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen med inriktning HR/PA, eller dig som har minst ett års erfarenhet av volymrekrytering. Du är strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att ta egna initiativ.

Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav, likaså förståelse för arbetsrätt och LAS.

Meriterande är om du har arbetat i rekryteringsverktyget Varbi, Refensa och personalsystemen Personec och WinLas. Om du har erfarenhet av att använda sociala medier för rekrytering och annonsering är det också ett plus!

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Därför ser vi gärna att du:

- är prestigelös, positiv och har lätt för att samarbeta
- är ordningsam, strukturerad och flexibel
- har en förmåga att arbeta självständigt och effektivt
- uppskattar att möta nya människor och är serviceinriktad i ditt arbetssätt
- är bekväm i att prata inför grupp och kunna ge negativa besked på ett professionellt och ödmjukt sätt.

Eftersom tjänsten är ny, finns det stort utrymme för dig att påverka och utveckla arbetsmetoderna. Du bör därför vara en person som gillar att tänka kreativt och ser alltid till att hålla dig uppdaterad om nya trender och idéer. Din kunskap inom rekrytering och arbetsmarknadsfrågor gör att du tryggt och professionellt kan hantera olika rekryteringsutmaningar.

Som rekryteringsspecialist inom sektor socialtjänst kommer du att spela en nyckelroll i vår satsning på kompetensförsörjning, där du blir en självklar ambassadör för Lilla Edets kommun.

För att du som kandidat ska få möjlighet att visa upp dina färdigheter på ett så bra sätt så möjligt kommer du på eventuell intervju få göra en presentation på ca 10-15 minuter. Mer information ges om du blir aktuell för intervju.

Är du redo att anta utmaningen och bli en del av vår resa mot framtiden?

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/92".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lilla Edets kommun (org.nr 212000-1496)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bemanningsenheten

Kontakt
Emelie Johansson
0520-659859

Jobbnummer
8895527


Prenumerera på jobb från Lilla Edets kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lilla Edets kommun: