Rekryteringsspecialist med driv till Täby kommun

Täby Kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Personalenheten i Täby

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

Socialtjänsten i Täby kommun erbjuder olika former av stöd och omsorg till människor i alla åldrar. Inom verksamhetsområdet social omsorg ingår individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Biståndsbedömare och socialsekreterare arbetar med myndighetsutövning och gör individuella bedömningar av livssituationen för att bevilja stöd. Målgruppen för verksamheten är alla kommuninvånare som är i behov av socialtjänstens insatser inom respektive verksamhet.
Du kommer att tillhöra personalavdelningen och rapportera till vår personalchef, men arbetar på uppdrag av socialchefen och avdelningscheferna inom social omsorg. I ditt arbete kommer du samarbeta med två personalkonsulter som arbetar mot social omsorgs verksamhetsområde och leder ett nystartat Employer branding-projekt. Rollen är ny vilket innebär möjligheter att påverka arbetets utformning tillsammans med personalavdelningen och social omsorgs ledningsgrupp.

Publiceringsdatum
2016-06-23

Arbetsuppgifter
Vi söker en vass rekryterare som vill göra skillnad. Du kan och brinner för rekrytering. Har du dessutom socionombakgrund är det ett plus. Välkommen till oss i Täby kommun för ett nytt och viktigt uppdrag som handlar om att hitta framtida kompetens till socialtjänsten.

Dina arbetsuppgifter är varierande och innebär både operativt stöd i rekryteringsprocesser och praktiskt arbete med rekryterings- och kompetensförsörjningsstrategi. Nedan är några av de spännande arbetsuppgifter du kan förvänta dig.
Du kommer att arbeta med operativt rekryteringsstöd och bistå chef med:
• utformande av kravprofil
• annonsutformning och val av kanaler
• första urval och telefonintervjuer
• intervjuer och presentation av kandidater
• referenstagning
• kommunikation med kandidater i rekryteringsprocessen
• avslutande av rekrytering i rekryteringsverktyget
Du kommer att arbeta praktiskt med rekryterings- och kompetensförsörjningsstrategi samt med att stärka arbetsgivarvarumärket vilket innebär:
• att utforma de effektivaste metoderna för att aktivt söka kandidater
• att hitta de bästa kanalerna för annonsering
• att planera och delta vid mässor och event för målgruppen socionomer
• samverkan med högskolor
• anordnande av event inom Täby kommun
• omvärldsbevakning
• nätverkande

Kvalifikationer
Du har mycket god kunskap och praktisk erfarenhet av rekryteringsprocessens alla delar samt god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt.
Du har kunskap om socialtjänsten och förutsättningar i arbetet för socialsekreterare och biståndshandläggare.
Du hanterar Officepaketet mycket väl och har erfarenhet av arbete i rekryteringsverktyg.
Vi ser gärna att du är utbildad socionom eller personalvetare eller har annan utbildning som arbetsgivaren ser som likvärdig.
Som person är du initiativtagande och trivs med att driva processer självständigt. Du har en förmåga att tänka nytt och motiveras av utmanande uppdrag. För att lyckas i tjänsten är du lyhörd och har förmåga att lyssna in verksamhetens behov och har ett konsultativt arbetssätt. Du är vass på relationsskapande och ser fram emot att skapa nätverk med socionomer, högskolor och andra samarbetspartners. Viktigt är också att ha ett strukturerat arbetssätt, vara noggrann och ansvarstagande.
Personlig lämplighet för tjänsten värderas högt.
Ett krav för tjänsten är att du har flerårig rekryteringserfarenhet. Det är starkt meriterande om du också har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, exempelvis som socialsekreterare, biståndshandläggare eller chef.

ÖVRIGT
I Täby arbetar vi aktivt med att skapa hälsofrämjande arbetsplatser där våra medarbetare kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi har ett generöst flextidsavtal och en friskvårdstimme i veckan samt friskvårdsbidrag 1600 kr/år. Personalstödet är en av våra bästa förmåner som ger dig som medarbetare fem fria samtal per år och ämnesområde, med psykolog, jurist eller ekonom.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse. , upphör: Ett års visstidsanställning med goda chanser till förlängning vid fortsatt behov och goda prestationer.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A589754
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Paula Trost, HR-konsult 08-55 55 95 88 paula.trost@taby.se
Martina Malinen, HR-konsult 08-55 55 9504 martina.malinen@taby.se

Företag
Täby Kommun, Personalenheten

Adress
Täby Kommun, Personalenheten
Stationsvägen 13
18380 TÄBY

Kontorsadress
Stationsvägen 13 Roslags-Näsby TÄBY

Jobbnummer
2923615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Personalenheten: