Rekryteringskoordinator till Socialförvaltningen

Varbergs kommun, Varbergs omsorg / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Varbergs omsorg i Varberg, Borås, Mark eller i hela Sverige

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Att jobba för Socialförvaltningen är inte som att jobba för vem som helst. Vi har många olika yrken och karriärmöjligheter att välja bland. Det är ett växande område och vi behöver mer personal i framtiden. Men kanske viktigast av allt är att du gör skillnad i andra människors liv.

Vi står för omsorg med mycket hjärta.

Vi är en central väg in för personer som vill arbeta inom Socialförvaltningen.

Till verksamheterna erbjuder vi spetskompetens inom bemanning och i rekryteringsprocessen. Vi är ett team som arbetar tillsammans för att ha en god service i mötet med timavlönade och verksamheter.

Publiceringsdatum
2023-02-27

Arbetsuppgifter
Som Rekryteringskoordinator ansvarar du för rekrytering av vikarier, sommarvikarier och tillsvidareanställda samt det administrativa arbetet som ingår i rekryteringsprocessen. Detta innebär att du är delaktig i, nyrekryteringar, hantering av anställningsavtal, uppföljning, samordna placeringar av nya vikarier ut i verksamheterna. Du kommer att ha kontakt med chefer, vikarier och andra medarbetare i verksamheterna.

Dina huvudsakliga ansvarsområden som rekryterare är
• Planera, annonsera samt göra urval
• Hålla informationsmöten
• Genomföra intervjuer på Teams eller personliga intervjuer.
• Genomföra och bedöma referenstagning
• Tillsammans med enhetschef besluta om anställning, lönesättning m.m.
• Lägga upp anställningar, boka in introduktionsutbildningar m.m.
• Genomföra uppföljningsmöten
• Bevaka att arbetsrättsliga lagar och avtal följs
• Vid behov ha kontakt med andra myndigheter
• LAS-hantering

Kvalifikationer
Du har minst en gymnasieexamen. Du har lätt för att sätta dig in i hur program och system fungerar. God pedagogisk förmåga och du kan förmedla budskap både skriftligt och muntligt. Du är ansvarstagande och trygg i din profession, trivs med utmaningar och att alla dagar är olika.

Det är meriterande om du har erfarenhet av volymrekrytering och har arbetat i rekryteringsverktyget Visma Recruit, lönesystem Personec och bemanningsplaneringssystemet Time Care pool .
För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, samarbetsvillig och bekväm i att självständigt driva ditt arbete framåt! Du är ansvarsfull, serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SOC 30/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Arbetsplats
Varbergs kommun, Varbergs omsorg

Kontakt
Enhetschef
Jörgen Friberg Thur
jorgen.friberg.thur@varberg.se

Jobbnummer
7488805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Varbergs omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Varbergs omsorg: