Rekryteringskonsult till Saab i Järfälla
Industrikompetens i Östergötland AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Är du en nyfiken person med intresse för rekrytering och personalfrågor? Trivs du dessutom med att ha helhetsansvar för dina rekryteringar och samarbeta med både interna och externa kontakter? Då kan det vara dig vi söker! Just nu söker vi för Saabs räkning omgående en rekryteringskonsult med placering i Järfälla.
Publiceringsdatum2016-12-12Om företagetSaab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
ArbetsuppgifterI rollen som rekryterare är du med och etablerar en sammanhållen rekryteringsfunktion med effektiva rekryteringsflöden för Saab Sverige. Du har helhetsansvarar för dina rekryteringar och säkerställer att du levererar dina uppdrag med hög kvalitet och effektivitet för att möta verksamhetens behov.
Du bidrar till att kandidater i vår rekryteringsprocess bär med sig ett enhetligt och professionellt intryck av Saab som arbetsgivare. Tillsammans med rekryteringsteamet arbetare du för att Saab skall vara i framkant vad gäller alternativa urvalsmetoder såsom search och screening.
ProfilDu har minst 3 års erfarenhet av rekrytering och en bakgrund från rekryteringsbranschen. Du är nyfiken av din natur och är insatt i personbedömning och begåvningstester. Som person trivs du i miljöer där du får användning för din förmåga att arbeta självständigt, flexibelt och behovsanpassat. Du är en person med energi och stark drivkraft och duktig på att prioritera mellan dina åtaganden och att ta dina uppgifter i mål. Du är även strukturerad, har professionalism, ödmjukhet och tålamod. Du har erfarenhet av uppbyggnad av processflöden.
Då rollen bygger på mycket kontakter både externt och internt ser vi att du är kommunikativ med en förmåga att samarbeta, skapa förtroende och bygga relationer med människor på alla nivåer. Du behöver vara bekväm i och ha goda kunskaper i att skriva och tala engelska. För att lyckas i rollen krävs det att du tycker om att arbeta i en miljö med hög prestationsnivå och förändringstakt.
Ansökningsförfarande
Urval och intervjuer för tjänsten löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! Du ansöker till tjänsten via vår hemsida
www.industrikompetens.se. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stina Bylund på mailadress
stina.bylund@industrikompetens.se. Väl mött med din ansökan!
Om företagetIndustrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 2305
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStina Bylund
stina.bylund@industrikompetens.seFöretagIndustrikompetens i Östergötland AB
AdressIndustrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping
KontorsadressDjurgårdsgatan 56, Linköping
Jobbnummer 3208224
Observera att sista ansökningsdag har passerat.