Rekryteringsassistent
Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-04-28Dina arbetsuppgifterSom HR-administratör supporterar du våra HR-specialister och chefer kring arbetssätt, processer och rutiner. Ditt huvudfokus kommer att ligga inom rekryteringsområdet, men beroende på vilka projekt som drivs inom avdelningen, kan du komma att få hjälpa till inom andra HR-områden.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Screena ansökningar
• Skriva och lägga ut annonser
• Förbereda utbildningsmaterial
• Referenstagning
• Allmän rekryteringsadministration
Omfattning: Omgående t.o.m. september 2016
Arbetstider: Kontorstider
Kundföretaget
Vår kund är ett stort företag inom dagligvaruhandel.
ProfilVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt och strukturerat mot uppsatta mål. Meriterande är om du har en akademisk examen inom ett relevant område, samt att du har erfarenhet av rekrytering. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Goda språkkunskaper i annat språk än svenska och engelska är meriterande och ska tydligt framgå i ditt CV.
För att trivas på arbetsplatsen är du social och driven. Du trivs i att jobba i en stöttande roll och har en stor känsla för service och att arbeta lösningsorienterat. Du lägger stor vikt vid struktur och är ständigt nyfiken och vill lära dig mer. Din adminstrativa ådra gör att du lätt tar till dig ny information och strukturerar upp samt prioriterar ditt arbete självständigt.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm på telefon 08-611 21 25.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri. Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6747
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lindholm 0733-89 89 53
FöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2811935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.