Rekryteringsansvarig till inContext
Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-10-02FöretagetHero söker nu för inContext räkning en rekryteringsansvarig till huvudkontoret i Stockholm. inContext är ett välrenommerat företag som erbjuder tjänster inom produktutveckling och Product Lifecycle Management. Talangerna som anställs av inContext och jobbar ute på deras kunduppdrag får en unik möjlighet att utvecklas både på ett personligt och på ett professionellt plan genom exempelvis coaching och personliga utvecklingsplaner. inContext är idag marknadsledande i Mälardalen. Nu skapar man en delvis ny roll i form av en rekryteringsansvarig som har kvalifikationer att ta sig an hela Talent Acquisition-området. Vi söker dig som är redo att ta ansvar och som drivs av att ha en viktig nyckelroll inom företaget. Låter detta som en utmaning för dig? Välkommen in med din ansökan!
Om tjänstenEfter flera års tillväxt och framgångsrika år tillsammans med sina kunder växer inContext nu ytterligare. Ett steg på vägen mot ytterligare tillväxt är att rollen som rekryteringsansvarig prioriteras starkt. Du rapporterar direkt till VD och ansvarar för företagets kompetensförsörjning i sin helhet genom att hitta, locka och kvalitetssäkra aktuella kandidater som sedan anställs som konsulter på inContext. Funktionen har funnits tidigare men utökas nu till ett mer övergripande ansvar. Då rollen är delvis ny kommer du att få vara med och forma samt utveckla den och sätta rutiner och processer. Du planerar självständigt de mest gynnsamma aktiviteterna för att attrahera kandidater, lotsar dem genom rekryteringsprocessen och ser sedan till att de matchas med aktuella uppdrag som följer deras utvecklingsplan samt kundernas behov. Som rekryteringsansvarig har du en viktig del i att långsiktigt stärka företagets position bland såväl nyutexaminerade samt mer seniora kandidater. Rollen innebär tätt samarbete med försäljningsavdelningen och övriga interna funktioner.
Möjligheter:
Här får du en unik möjlighet att växa tillsammans med ett framgångsrikt företag som verkligen värnar om sina anställda. Rollen är bred och utmanande och inbjuder till en mix av utveckling och struktur. Drivs du av att ha helhetsansvar, att rekrytera framgångsrika människor och att jobba med processer och rutiner är detta jobbet för dig!
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område, exempelvis HR eller ekonomi. Du har jobbat med samtliga delar i rollbeskrivningen i ca 3-5 år. Då ditt ansvar innefattar samtliga områden för att säkerställa att företaget attraherar och anställer kvalificerad och driven kompetens har du goda kunskaper och erfarenhet inom områden som Talent Acquisition, Employer Branding och rekrytering. Vi ser gärna att du har drivit större projekt och är van att rekrytera ett stort antal personer parallellt.
Som person är du driven och har en utpräglad vilja att ta reda på information och att ständigt utvecklas tillsammans med företaget. Du har en personlig mognad och klarar utan hinder av att kommunicera både internt och externt för att få fram ditt budskap på ett bra sätt. För att trivas på företaget och för att på bästa sätt hantera komplexiteten i rollen behöver du vara analytiskt lagd och ha ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt. God initiativförmåga, förmåga att fatta välgrundade beslut samt hög arbetskapacitet är andra viktiga egenskaper.
Låter detta som en roll för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Hero och att du anställs direkt av vår kund. Tjänsten är en heltidstjänst, 40 h/veckan med möjlighet till flextid. inContext kommer att flytta till nya lokaler på Telefonplan senare i höst.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvariga Karolina Hedenström och Hanna Larsson på
rekrytering@hero.se .
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hedenström
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2459631
Observera att sista ansökningsdag har passerat.