Rekryterare till Myndighet i Sundbyberg omgående för längre uppd

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Om verksamheten
En myndighet vars värderingsord " tydlighet, empati och mod" skapar ett mervärde för ledare och medarbetare. Verksamhetens uppdrag är bland annat att pröva ansökningar från personer som vill bosätta sig i Sverige, komma på besök, söka skydd undan förföljelse eller få svenskt medborgarskap.

HR-avdelningens uppgift är att proaktivt bidra till verksamhetsutvecklingen och skapa mervärde för att nå verksamhetsmålen. Den nya HR-avdelningen är fokuserad till fem strategiska områden och tjänsten är inom enheten Personalförsörjningsenheten.
Nu pågår en spännande förändringsfas där du har stora möjlighet att vara med och påverka. Enheten kommer, tillsammans med extern partner, genomföra ett större antal rekryteringar under 2016.

Publiceringsdatum
2015-01-02

Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringsspecialist arbetar du operativt i nära samverkan med verksamheten. Fokus ligger på att attrahera och rekrytera nya medarbetare, främst inom kategorin specialister. Du upprättar och utvecklar relationer och kontakter inom och utanför organisationen, leder förändringsprocesser samt fungerar som stöd och rådgivare åt kollegor.

Din bas blir i Sundbyberg/Hallonbergen med resor i hela Sverige, 1-2 dagar i veckan med övernattning.

Huvudsakliga uppgifter
• Självständigt arbeta med hela rekryteringsprocessen;
• utarbeta kompetensbaserade kravprofiler
• skapa annonser
• göra urval/tester
• definiera rekryteringskanaler inkl. sociala medier
• genomföra kompetensbaserade intervjuer
• referenstagning
• genomföra kandidatapresentationer till chefer
• Hålla dig uppdaterad inom arbetsrätten och implementera förändringar
• Skapa arbetssätt och metoder för att utveckla och stärka myndighetens arbetsgivarvarumärke
• Kompetensutveckling av chefer, HR m.fl. i hela eller delar av rekryteringsprocessen
• Ha en aktiv roll i förändringsarbete och bidra till utvecklingen genom förbättringsförslag för enhetens-, övriga HR processer.

Rapportering sker till chefen för Personalförsörjningsenheten.
Rekryteringsverktyget ReachMee används i samtliga rekryteringsprocesser.

Utbildning och Erfarenhet
Du har akademisk utbildning/examen inom PA-området eller annan likvärdig akademisk utbildning/examen.

Du har arbetat självständigt med rekrytering av specialister i minst 2-3 år, operativ med hela rekryteringsprocessen, du har därmed en mycket god kunskap av metoden kompetensbaserad rekrytering, KBR.
Du har även god vana av att arbeta med och utveckla processer och rutiner, och det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta strategiskt med kompetensförsörjning. Utöver detta har du praktisk kunskap av arbetsrättslig lagstiftning inom området, och det är meriterande om du även har goda kunskaper om förändringsarbete och förbättringsarbete (LEAN).
Du har god erfarenhet i ett aktuellt urval och testinstrument som du kan tillämpa praktiskt.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.

Vem är du?
Som person är du driven, självgående och trivs med att ta ansvar för dig själv och dina mål, samtidigt som du är en teamplayer och ser till verksamhetens bästa. Du har en väl utpräglad förmåga att prioritera och vara flexibel vid snabba förändringar kring omständigheter och förhållningssätt och du arbetar med framåtblick och konsekvensmedvetenhet. Vi ser att du genom ett strukturerat och organiserat arbetssätt håller uppsatta tidsramar. Du är mycket bra på att skapa och underhålla yrkesmässiga relationer och är socialt utåtriktad och aktiv i ditt yrkesnätverk. Du arbetar och kommunicerar mycket väl med andra människor och du har god förmåga att vara lyhörd för andras åsikter och idéer.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via ansök-länken nedan. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten eller konsultrollen är du välkommen att kontakta Konsultchef Anna Aurell-Sundvall, anna.aurell-sundvall@se.experis.com

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Sillén

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2115829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: