Reklamationsansvarig till Beijer, Logent
Logent AB / Lagerjobb / Eskilstuna
2023-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reklamationsansvarig till Beijer, Logent" (publicerad 2024-04-19) ⬅️
Visa alla lagerjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Logent AB i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Flen,
Arboga eller i
hela Sverige Om Logent
Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster.
Logent har nu fått äran att etablera och driva Beijer Byggs nya centrallager i Eskilstuna. Det nya lagret är en 65 000 kvadratmeter stor byggnad som inkluderar den senaste tekniken. På ett innovativt sätt kombinerar vi ett konventionellt lager med automationslösningar för att uppnå en oslagbar servicenivå.
Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna.
Din nya tjänst
Som reklamationsansvarig så är du en viktig del i samarbetet mellan Logent och Beijer Bygg. Du analyserar och hanterar eventuella avvikelser som uppstår i godsflödena från leverantörer till centrallagret och från centrallagret ut till kund. Du involverar dina medarbetare på sajt och initierar kontinuerligt proaktiva lösningar för att minska antalet reklamationer. Du är en spindel i nätet och kommer att ha nära samarbete med flertal funktioner på sajt men också Beijer Byggs avdelning för logistiksupport.
Arbetsuppgifter/ ansvarsområde
• Driva ärendehantering av reklamationer i Beijer Byggs ärendehanteringssystem
• Reklamationshantering i WMS
• Analys av reklamationer och arbetsprocesser i syfte att minska antalet reklamationer
• Kundkontakt och deltagande i möten kopplade till reklamationer / processutveckling
Erfarenhet/egenskaper
• Systemkunskap WMS / ärendehanteringssystem
• Datadriven
• Analytisk
• Detaljstyrd
• Ägandeskap/Ansvarstagande
• Kundvana
• Pedagogisk - Skapa och implementera processer både teoretiskt och praktiskt
Vad erbjuder vi?
Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en nybyggd modern arbetsplats som inkluderar bland annat elbilsladdning och gym
Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra.
Tjänsten är på heltid på plats i Eskilstuna och (och du rapporterar till Operations Development Manager
Publiceringsdatum2023-09-27Så ansöker duUrval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet.
Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Irene Nilsson,
irene.nilsson@logent.se eller på 073-7140860. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Logent AB (org.nr 556634-4429),
http://www.logent.se Arbetsplats Logent
Kontakt Irene Nilsson
irene.nilsson@logent.se Jobbnummer 8146024
Observera att sista ansökningsdag har passerat.